بیرون شدن 12 کشتی مواد خوراکه از بندرهای اوکراین

CC0 / / Wheat
Wheat - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2022
عضو شوید
ترکیه از بیرون شدن 12 کشتی جدید حامل مواد خوراکه از بندرهای اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، 12 کشتی باری خشک جدید با مواد خوراکه بندرهای اوکراین را ترک کردند.
وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرده است، که تامین محصولات کشاورزی از بندرهای اوکراین طبق برنامه و زیر کنترل مرکز هماهنگی مشترک استانبول ادامه دارد.
این کشتی ها بندرهای مقصد را به عنوان بخشی از "معامله محصول" که از سوی روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل در 22 جولای در استانبول منعقد شد، ترک کردند. به در این توافق نامه، روسیه و اوکراین توافق کردند که به کشتی هایی که غلات صادر می کنند حمله نکنند.
Пшеница на полях АО Агрокомплекс в Краснодарском крае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2022
منبع: اوکراین با وجود خطر کمبود غلات به اروپا گندم صادر می کند
در تاریخ 29 اگوست، سه کشتی باری خشک دیگر با مواد غذایی، بنادر اوکراین را ترک کردند و صادرات اوکراین در این شرایط ادامه دارد.
پیشتر مشخص شده بود که از اول اگوست، بیش از 656000 تن غلات از بنادر اوکراین صادر شده است. به گفته خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، قرار است حجم صادرات محصولات کشاورزی افزایش یابد.
یادآوری می کنیم، که صادرات غلات اوکراینی از بنادر دریای سیاه بر اساس قرارداد غذایی که در 22 جولای توسط نمایندگان روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل امضا شد انجام می شود.
بسته این اسناد حذف محدودیت ها در صادرات محصولات کشاورزی و کودهای کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی را فراهم می کند و همچنین الگوریتم خروج ایمن کشتی های تجاری از بنادر دریای سیاه تحت کنترل اوکراین را در امتداد کریدورهای دریایی بشردوستانه ویژه ایجاد شده تعیین می کند. این عملیات بشردوستانه با مشارکت فعال افسران روسی به عنوان بخشی از مرکز هماهنگی مشترک در استانبول برنامه ریزی شده بود.
سازمان ملل بارها تهدید به بحران غذایی را به دلیل کمبود غلات اعلام کرده است. غرب نیز به نوبه خود روسیه را به این واقعیت متهم کرد که غلات از اوکراین وارد بازارهای جهانی نمی شود. مسکو قاطعانه این اتهامات را رد کرد. بعداً معلوم شد که ارتش اوکراین غلات را در بندر ماریوپول به آتش کشیده و بخشی از دریای سیاه را نیز مین گذاری کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала