طالبان بیش از 6 میلیون کلدار از باشند‌گان مالستان ولایت غزنی غرامت گرفتند

© Sputnikغزنی
غزنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2022
عضو شوید
منابع محلی در غزنی می‌گویند که طالبان در پی ادعای یک مرد، بدون داشتن اسناد و شاهد، بیش از 6 میلیون کلدار پاکستانی از باشندگان ولسوالی مالستان این ولایت، غرامت گرفته‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه 8صبح، منابع روز یک‌شنبه، 13 سنبله، می‌گویند که سال پار یک باشنده ولسوالی اجرستان غزنی مدعی شده بود که باشنده‌گان ولسوالی مالستان 34 سال پیش 700 رأس گوسفند او را به یغما برده‌اند.
به گفته منابع، طالبان اکنون بدون درنظرداشت سند و شاهد، با توسل به زور 6 میلیون و 200 هزار کلدار پاکستانی از باشند‌گان مالستان غرامت گرفته و به مرد مدعی پرداخت کرده‌اند.
اکنون نمایندگان برخی از روستاهای مالستان با نوشتن توماری به آدرس کمیسیون حل منازعات شیعیان، خواستار بازگرداندن پول‌های به غرامت داده شده هستند.
منابع می‌افزایند که هرچند بزرگان ولسوالی مالستان چندین بار تلاش کردند تا موضوع را از طریق رهبری طالبان در غزنی حل کنند، اما کسی با آنان همکاری نکرده است.
این در حالی‌ است که طالبان چندی پیش در ولسوالی ناور غزنی، خون‌بهای یک زن کوچی را بر باشنده‌گان این ولسوالی 10 میلیون افغانی فیصله کردند. باشنده‌گان ناور اما این فیصله را ظالمانه خوانده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала