مشکلات جدی G7 ناشی از بلند رفتن قیمت نفت روسیه

© AP Photo / Brendan Smialowskirom left, Italy's Prime Minister Mario Draghi, Canada's Prime Minister Justin Trudeau, France's President Emmanuel Macron, Germany's Chancellor Olaf Scholz, US President Joe Biden, Britain's Prime Minister Boris Johnson and Japan's Prime Minister Fumio Kishida pose for a group photo at Castle Elmau in Kruen, near Garmisch-Partenkirchen, Germany, on Sunday, June 26, 2022.
rom left, Italy's Prime Minister Mario Draghi, Canada's Prime Minister Justin Trudeau, France's President Emmanuel Macron, Germany's Chancellor Olaf Scholz, US President Joe Biden, Britain's Prime Minister Boris Johnson and Japan's Prime Minister Fumio Kishida pose for a group photo at Castle Elmau in Kruen, near Garmisch-Partenkirchen, Germany, on Sunday, June 26, 2022. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2022
عضو شوید
مفکوره G7 در مورد سقف قیمت نفت روسیه با مشکلاتی روبرو خواهد شد. ممکن است ابتکارات G7 برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه با مشکلات قابل توجهی روبرو شود.
به گزارش اسپوتنیک، در گزارش واشنگتن پست آمده است که "تنظیم سقف بالا روی کاغذ بسیار زیبا به نظر می رسد." G7 معتقد است که این تصمیم دو مشکل را همزمان حل می کند - جریان نفت از روسیه را حفظ می کند و برعلاوه از عایدات حاصل از فروش سوخت محروم می کند.
گمان میرود که کشورهای عضو G7 سازمان ها را از تامین مالی یا بیمه تامین نفت به فدراسیون روسیه منع خواهند کرد. این ممنوعیت حتی بر عرضه‌های که خارج از "ائتلاف" فروخته می‌شوند، نیز تا زمانی که این خریدها زیر سقف قیمت فروخته نشود، تأثیر خواهد گذاشت.
Нефтяные танкеры на рейде в Цемесской бухте - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2022
فایننشال تایمز: هند و چین طرح جی7 علیه نفت روسیه را خنثی خواهند کرد
با این همه، این نشریه می افزاید که فعلاً دلایلی برای شک وجود دارد که همه این پیشنهادات عملی گردد.
تاکید گردیده است که اگر کشورهای غیر G7 مانند چین و هند به خرید نفت روسیه با قیمت بالاتر ادامه دهند و سپس آن را با قیمتی بالاتر به بازارهای جهانی بفروشند، این محدودیت می تواند دور زده شود.
همچنین گزارش شده است که برخی از تحلیلگران و رهبران خارجی ابراز نگرانی کرده اند که روسیه می تواند با کاهش بیشتر عرضه گاز طبیعی به اروپا که با کمبود شدید انرژی در زمستان مواجه خواهد شد، تلافی جویانه را کاهش دهد.
Министр финансов США Джэнет Йеллен беседует с президентом США Джо Байденом перед открытием сессии G20 на саммите G20 в Риме, Италия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2021
کشورهای جی7 روسیه را هشدار دادند
در 2 سپتامبر، کاخ سفید از برنامه های ایالات متحده و متحدانش برای تعیین سقف قیمت نفت از فدراسیون روسیه در هفته های آینده خبر داد. مشخص شد، واشنگتن بر این باور است که اعمال محدودیت های قیمتی نفت روسیه به کاهش عادات مسکو و همچنین کاهش قیمت جهانی انرژی کمک می کند.
پیش از این، وزرای اقتصاد گروپ 7 توافق کردند که سقف قیمت نفت و گاز روسیه را اعمال کنند. برای تعیین آن، یک ائتلاف ویژه ایجاد خواهد شد که همه مراحل را هماهنگ خواهد کرد. هزینه نهایی نفت روسیه با تعدادی از معیارهای تخنیکی تعیین می شود.
کرملین نیز به نوبه خود اعلام کرد که در این صورت، فدراسیون روسیه نفت را به بازارهای دیگر صادر خواهد کرد. مسکو تاکید کرد که اتخاذ چنین تصمیم منجر به بی ثباتی قابل توجهی در بازارهای نفت خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала