ازبکستان خواستار شناسایی عوامل حمله انتحاری در برابر سفارت روسیه شد

© Sputnik / Stringer Вечерний взрыв в Кабуле, Афганистан
Вечерний взрыв в Кабуле, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2022
عضو شوید
وزارت خارجه ازبکستان با نشر یک خبرنامه می گوید که کشورش خواستار شناسایی عوامل حمله انتحاری در برابر سفارت روسیه می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، ازبکستان حمله انتحاری در نزدیکی سفارت روسیه در کابل را که منجر به کشته شدن دو کارمند سفارت روسیه و شماری از شهروندان افغانستان شد، محکوم کرد.
وزارت خارجه ازبکستان در بیانیه‌ای به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت گفته و تاکید بر اقدامات لازم برای شناسایی عاملان این حمله کرده است.
Экс-президент Афганистана Хамид Карзай и министр иностранных дел России Сергей Лавров на встрече в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2022
حمله تروریستی در قلب کابل؛ کرزی با نماینده ویژه روسیه برای افغانستان صحبت تلفنی کرد
گفتنی‌ست که روز دوشنبه (5، سبتامبر)، 11:00 پس از چاشت انفجار نزدیکی سفارت روسیه رخ داد. وزارت خارجه روسیه تائید کرد که در مجاورت ورودی بخش قنسولی سفارت این انفجار به وقوع پیوسته است.
خالد زدران، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان اعلام کرد که یک مهاجم انتحاری در نزدیکی سفارت روسیه در ناحیه هفتم شهر کابل، می‌خواست خود را در میان جمعیت منفجر کند؛ اما قبل از رسیدن به مقصد، توسط نیروهای امنیتی طالبان هدف قرار گرفت و مواد انفجاری همراه‌اش انفجار کرد.
او همچنان اظهار داشت که در این رویداد براساس آخرین جزئیات، چهار شهروند افغانستان و دو کارمند سفارت روسیه کشته شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала