داعش مسئولیت حمله در نزدیکی سفارت روسیه در کابل را بر عهده گرفت

CC BY-SA 3.0 / Embassy of Russia in Kabul / Посольство России в Кабуле
Посольство России в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2022
عضو شوید
شبه نظامیان "دولت اسلامی" (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) مسئولیت حمله در نزدیکی سفارت روسیه در کابل را بر عهده گرفتند.
به گزارش اسپوتنیک رویترز می نویسد، در 5 سپتامبر، یک بمب گذار انتحاری در دروازه های ساختمان نمایندگی دیپلماتیک روسیه در کابل منفجر شد. سپس توسط محافظان طالبان به ضرب گلوله کشته شد ("طالبان"، سازمان به عنوان یک سازمان تروریستی در فدراسیون روسیه شناخته شده است، فعالیت ممنوع است). در نتیجه این حادثه 15 تا 20 نفر از جمله دانشجویانی که در روسیه تحصیل می کنند کشته یا زخمی شدند. این انفجار زمانی رخ داد که یک دیپلمات روسی برای نام بردن از متقاضیان ویزا بیرون آمد.
بعداً وزارت خارجه روسیه کشته شدن دو کارمند روس نمایندگی دیپلماتیک در این انفجار را تایید کرد. به گفته خبرنگاران محلی، بمب گذار انتحاری می خواست خود را به نگهبانان سفارت برساند، اما به هدف نرسید.
پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه با تسلیت به دولت روسیه و خانواده دو عضو سفارت این کشور در کابل و همچنین خانواده های سایر جان باختگان افغانستانی این حمله تروریستی، از مقامات‌ افغانستان خواست نسبت به تأمین امنیت سفارتخانه ها و اماکن دیپلماتیک در افغانستان تدابیر جدی تری را اتخاذ کنند.
گفتنی‌ست که روز دوشنبه (5، سبتامبر)، 11:00 پیش از چاشت انفجار نزدیکی سفارت روسیه رخ داد. وزارت خارجه روسیه تائید کرد که در مجاورت ورودی بخش قنسولی سفارت این انفجار به وقوع پیوسته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала