آمار کشته و زخمی شدگان زمین لرزه چین 316 تن افزایش پیدا کرد

© AFP 2023 / StringerСитуация после землетрясения в округе Цзючжайгоу, префектура Нгава, провинция Сычуань, Китай
Ситуация после землетрясения в округе Цзючжайгоу, префектура Нгава, провинция Сычуань, Китай - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2022
عضو شوید
وقوع زمین لرزه قدرتمند در جنوب غربی چین تاکنون به کشته شدن شصت و شش نفر و زخمی شدن ده‌ها تن منجر شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، زلزله روز دوشنبه در جنوب غربی چین تاکنون دستکم 66 کشته و 250 زخمی برجای گذاشته است.
بر پایه این گزارشف در زلزله روز دوشنبه در ولایت "سیچوان" در جنوب غربی چین ، دستکم 66 نفر کشته و 250 نفر دیگر مجروح شدند.
بر اساس این گزارش، زمین لرزه 6.8 ریشتری باعث رانش زمین، قطع شدن خطوط برق و آب و آسیب رساندن به هزاران خانه شده است. حدود 11000 نفر نیز توسط امدادگران از منطقه تخلیه شده‌اند.
پیامدهای زلزله ویرانگر - شهر یبین، ولایت سیچوآن چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2019
چندرسانه ای
زلزله ویرانگر در چین
بر پایه این گزارش، پس لرزه‌های این زمین لرزه روز سه شنبه در نقاطی از چین احساس شد. این زمین لرزه در ولایت های همجوار "شانشی" و "گوئیژو" نیز احساس شد.
روز دوشنبه به دنبال وقوع این زمین لرزه قدرتمند رسانه‌ها گزارش کردند که دستکم 21 نفر در جریان این زمین لرزه کشته شدند. در ساعت اولیه انتشار اخبار درباره وقوع این زلزله که مناطقی از استان "سیچوان" چین را به لرزه درآورد، رسانه‌ها از جان باختن 7 نفر خبر داده بودند.
این گزارش حاکیست، زلزله در مناطق کوهستانی در شهرستان "لودیمنگ" در ولایت سیچوان باعث رانش زمین شد. این استان در فلات تبت واقع است و زلزله در آن شایع است. طی ماه ژوئن در استان سیچوان درچین، دو بار زلزله به وقوع پیوست و جان دستم‌کم چهار نفر را گرفت.
روزنامه "ایندیپندنت" نیز در این باره نوشت، بیش از 200 نفر روز سه‌شنبه در یک نقطه گردشگری در "هیلوگویو" گیر افتاده‌ و امدادگران در تلاش بودند تا جاده‌های متصل به آن نقطه را برای رسیدن به آنها بازگشایی کنند. انتظار می‌رود این منطقه طی سه روز آینده شاهد بارش شدید باران باشد که نگرانی‌ها را در مورد خطرات ناشی از دریاچه‌های سد شده که پس از زلزله پدیدار شده‌اند، برانگیخته است.
به گفته مقامات چینی، آتش‌نشانان مستقر چینی تاسیسات آب و برق را در منطقه بازسازی کردند و پس از هجوم به افراد سرگردان، امداد اضطراری را برای رسیدن به آنها ارسال کردند. تاکنون ۷ نیروگاه برق آبی کوچک تا متوسط ​​نیز در این زلزله آسیب دیده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала