تلفات طالبان در حمله تروریستی به سفارت روسیه در کابل فاش شد

© Photo / Russian Embassy in Afghanistanسفارت روسیه در کابل
سفارت روسیه در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2022
عضو شوید
علیرغم نبود اطلاعات رسمی از تلفات طالبان، فعالان رسانه ای این گروه از کشته شدن دو طالب در حمله به سفارت روسیه در کابل خبر می‌دهند.
به گزارش اسپوتنیک، فعلان رسانه‌ای طالبان در شبکه های اجتماعی از کشته شدن دو تن از اعضای این گروه به نام های طارق جان و شریف الله هستند، خبر می‌دهند که ظاهراً در نزدیکی سفارت روسیه در حال انجام وظیفه بودند.
تاخیر در گزارش مرگ آنها ممکن است به این دلیل باشد که آنها بر اثر جراحات جان خود را از دست داده اند.
براثر حمله تروریستی ظهر روز دوشنبه در نزدیکی سفارت روسیه در کابل، دستکم 15 تا 20 نفر کشته و یا زخمی برجای گذاشت. وزارت خارجه روسیه کشته شدن دو دیپلمات این کشور را در این انفجار تائید کرده است.
یکی از کشته شدگان شاه محمود منشی دوم سفارت است و دیگر آن یک افسر امنیتی سفارت می باشد.
طالبان می‌گویند که یک مهاجم انتحاری در نزدیکی سفارت روسیه در ناحیه هفتم شهر کابل، می‌خواست خود را در میان جمعیت منفجر کند؛ اما قبل از رسیدن به مقصد، توسط نیروهای امنیتی طالبان هدف قرار گرفت.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خواستار محاکمه سازمان‌دهندگان این حمله شده‌ است.
لاوروف گفته است که اقدامات برای حفاظت از سفارت روسیه در کابل، از جمله با مشارکت نیروهای اضافی از طالبان و اطلاعات این گروه، تقویت شده است.
دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، انفجار امروز را محکوم کرده و از طالبان خواسته است که امنیت مأموریت‌های دیپلماتیک را تضمین کنند.
وزارت امور خارجه طالبان هم این حمله را محکوم کرده و به دولت روسیه، مردم و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته است.
عبدالقهار بلخی، سخن‌گوی این وزارت در رشته‌توییتی نوشته است که نهادهای امنیتی طالبان تحقیقات همه‌جانبه‌ای را آغاز کرده و اقدامات جدی‌تری برای امنیت سفارت روسیه انجام خواهند داد تا این‌گونه تهدیدات احتمالی مانع کار سفارتخانه‌ها نشود.
بلخی نوشته است که حکومت طالبان با روسیه روابط نزدیک دارد و اجازه نمی‌دهد این‌گونه اقدامات منفی دشمنان بر روابط دو طرف تأثیر منفی بگذارد.
پس از روی‌کارآمدن طالبان این نخستین حمله به نهادهای دیپلماتیک در کابل است.
گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала