پوتین: من به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا اعتماد دارم

© Sputnik / Aleksey Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2022
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه در اظهاراتی بیان داشت که ماموران آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت فشار آمریکا قدر به بیان واقعیت ها در مورد گلوله باران نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا نیستند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در هفتمین نشست مجمع اقتصادی شرق گفت که به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره وضعیت نیروگاه اتمی زاپروژیا اعتماد دارد، اگرچه آژانس هسته‌ای تحت فشار آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد و نمی‌تواند مستقیماً بگوید که گلوله‌باران نیروگاه از خاک اوکراین انجام شده است.
رئیس دولت گفت: "بله، من کاملاً به این گزارش اعتماد دارم. آژانس بین المللی انرژی اتمی یک سازمان بین المللی مسئول است و رهبر آن فردی بسیار حرفه ای است. البته آنها از سوی کشورهایی که در آن کار می کنند، از جمله ایالات متحده، کشورهای اروپایی، تحت فشار هستند و نمی توانند مستقیماً می گویند که گلوله باران از خاک اوکراین می آید."

گفتنی است، هفته گذشته، کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به ریاست رافائل گروسی، مدیر کل این آژانس وارد محوطه نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا شدند.
رئیس هیئت "روس اتوم" و کارکنان نیروگاه زاپوریژژیا، هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در قلمرو خود پذیرایی کردند و بخش‌هایی از ایستگاه را که در جریان گلوله باران نیروهای اوکراینی آسیب دیده بودند را نشان دادند. همانطور که میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین به ریانووستی گفت، دو کارمند آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور دائم در نیروگاه اتمی زاپوروژیه خواهند ماند.
نیروگاه هسته ای "زاپروژیا" به طور معمول بارها از سوی نیروهای اوکراینی گلوله باران شده اند به امید اینکه کی یف بتواند آن را تصرف کند. مسکو امیدوار است که این ماموریت به توقف کی یف در تلاش برای اقدام به بروز یک فاجعه و همچنین جلوگیری از باج خواهی هسته ای کمک کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала