کارشناس پاکستانی: ادعای گروه طالبان درباره تامین امنیت افغانستان یک "افسانه" است

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2022
عضو شوید
سیاستگر و عضو پیشین سنای پاکستان، ادعای گروه طالبان درباره تامین امنیت افغانستان را یک "افسانه" خواند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنلف افراسیاب ختک در گفتگو با رسانه زاویه نیوز می‌گوید ادعای طالبان درباره تامین امنیت واقعیت ندارد. به گفته این سیاست‌مدار پاکستانی، با گشت‌زنی هواپیماهای خارجی در آسمان افغانستان و شلیک موشک از افغانستان به کشورهای همسایه، ادعای طالبان برای آزادی افغانستان در حد "یک افسانه" است.
افراسیاب ختک: پاکستان می‌کوشد با کارگیری ازطالبان درافغانستان به سلطه برسد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2020
افراسیاب ختک: پاکستان می‌کوشد با کارگیری از طالبان در افغانستان به سلطه برسد
این عضو پیشین سنای پاکستان در مصاحبه با زاویه نیوز گفت، که تاکنون "معماران معامله دوحه" ممکن است متوجه شده باشند که قرار دادن تروریست‌ها برای دستگیری دیگر تروریستان ایده خوبی نبوده است.
او با اشاره به افزایش حملات در افغانستان گفت، که جهان با پشت پا زدن به مردم افغانستان، بدبختی را در سطح وسیع برای افغان‌ها به وجود آورده و همچنین یک تهدید تروریستی خطرناک برای خود ایجاد کرده است.
افراسیاب ختک تحلیلگر سیاسی و از رهبران ارشد جنبش ملی دموکراتیک است. او قبلا به عنوان رئیس کمیسیون حقوق بشر پاکستان و عضو سنای پاکستان فعالیت داشته است.
در ماه‌های اخیر گشت‌زنی پهپادهای امریکایی در آسمان شهرهای مختلف افغانستان افزایش یافته است.
اظهارات این سیاست‌مدار پاکستانی در حالی صورت می‌گیرد که سرپرست وزارت خارجه طالبان روز چهارشنبه ۱۶ سنبله؛ در نشست خبری در کابل از امریکا خواست تا به توافقنامه دوحه پایبند بماند و دیگر حریم هوایی افغانستان را نقض نکند.
امیرخان متقی گفت که این موضوع را از راه دیپلوماسی دنبال می‌کند و از جهان نیز خواست که بر امریکا فشار بیاورد که حریم هوایی افغانستان نقض نشود.
از سوی دیگر، با افزایش حملات انفجاری در افغانستان، مقام‌های طالبان تاکید می‌کنند که این گروه امنیت را تامین کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала