پوتین: روسیه در اوکراین هیچ کاری را آغاز نکرده است

© Sputnik / Aleksey Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: روسیه در اوکراین هیچ کاری را آغاز نکرده است
پوتین: روسیه در اوکراین هیچ کاری را آغاز نکرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2022
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه می‌گوید، کشورش خصومت ها در اوکراین را آغاز نکرده است، اما در تلاش است تا به آن‌ها پایان دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در هفتمین نشست مجمع اقتصادی شرق گفت: روسیه خصومت ها را در اوکراین آغاز نکرد، آنها در سال 2014 توسط کسانی آغاز شدند که به دنبال نسل کشی مردم خود در دونباس بودند.
رئیس جمهور رویه گفت: "اغلب شنیده می شود که ما جنگ اوکراین را آغاز کردیم، و من می خواهم یک بار دیگر بر این تز کاملاً صحیح تأکید کنم - ما هیچ کاری از نظر عملیات نظامی (در اوکراین) آغاز نکرده ایم، بلکه فقط در تلاش هستیم تا آن را تمام کنیم. عملیات نظامی در اوکراین پس از کودتا آغاز شد. در سال 2014، کسانی که خواهان توسعه صلح آمیز عادی نبودند و به دنبال سرکوب مردم خود بودند، عملیات نظامی را یکی پس از دیگری انجام دادند و مردمان ساکن دونباس را به مدت هشت سال در معرض نسل کشی قرار دادند."
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
اروپا تاکنون 6 بسته تحریم را علیه روسیه تصویب کرده است که بر مبنای آخرین مورد آن، صادرات نفت مسکو به کشورهای عضو تا پایان سال 2022 (ماه دسامبر) به‌طور کامل متوقف می‌شود؛ راهبردی که نخستین قربانیان اجرای آنها شهروندان اروپایی هستند.
تحلیلگران معقدند که گسترش تورم و رکود در اروپا به دنبال افزایش سرسام‌آور قیمت سوخت و انرژی، خشم مردم این قاره را به دنبال داشته و می‌رود که با اعتراض‌های خیابانی به بحرانی اجتماعی - سیاسی تبدیل شود.
حمایت‌های بی‌قید و شرط رهبران اروپا از تحریم‌های همه جانبه و گسترده علیه مسکو بدون در نظر گرفتن شرایط و نیازهای داخلی، اینک دامن مردم این قاره را گرفته است و شرایط زندگی در قاره سبز هر روز سخت‌تر از دیروز می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала