چگونگی ایجاد منطقه امنیتی در استیشن برق اتمی زاپوروژیه

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Автомобили с делегатами МАГАТЭ в пункте пропуска Васильевка на пути к Запорожской атомной электростанции
Автомобили с делегатами МАГАТЭ в пункте пропуска Васильевка на пути к Запорожской атомной электростанции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2022
عضو شوید
اولیانوف گفت که روز پنجشنبه با گروسی درباره ایده ایجاد یک منطقه امنیتی در اطراف ZNPP گفتگو خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، گفت که روز پنجشنبه با رافائل گروسی، مدیر عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار خواهد کرد و با او درباره ایده آژانس برای ایجاد منطقه ایمنی هستوی در اطراف استیشن برق اتمی Zaporozhye گفتگو خواهد کرد.
کشتی های تحت البحری زاپوروژیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2022
اگر باشندگان زاپوروژیه بخواهند با روسیه باشند، روسیه رد نمی کند
اولیانوف در این باره گفت: "فردا با مدیرعامل نشست دارم. امروز او در رم است، بنابراین نتوانستیم ملاقات کنیم. فردا با او ملاقات خواهیم کرد و از او خواهم خواست که منظورش را با جزئیات بیشتری توضیح دهد."
هفته گذشته، ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی به ریاست رافائل گروسی، مدیر عمومی، وارد استیشن برق اتمی زاپوروژیه شد. رئیس هیئت "روساتوم" و کارکنان استیشن زاپوروژیه، هیئت آژانس بین‌المللی برق اتمی را در قلمرو خود رهبری کردند و بخش‌های استیشن را که در جریان تیراندازی قوای اوکراینی آسیب دیده بودند را نشان دادند. همانطور که میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین به ریانووستی گفت، دو کارمند آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور دائم در استیشن اتمی زاپاروژیه باقی خواهند ماند.
استیشن اتمی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2022
ممکن فعالیت استیشن برق اتمی زاپوروژیه قطع گردد
نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه گزارش فعالیت کار هیئت در استیشن زاپوروژیه منتشر کردند. از جمله، این سازمان خسارت به یک واحد ویژه برای ذخیره سازی زباله های رادیواکتیف و سوخت هستوی تازه را ثبت کرد. مقامات آژانس خواستار پایان دادن تیراندازی به استیشن و اطراف آن شدند، زیرا این امر می تواند به تجهیزات حیاتی آسیب برساند و مواد رادیواکتیف را به صورت نامحدود منتشر کند. در ارتباط با تهدید امنیتی، ایجاد منطقه ایمنی هستوی در اطراف استیشن برق اتمی پیشنهاد شده است.
روسیه نیروهای اوکراینی را به تیراندازی متواتر استیشن برق اتمی زاپوروژیه متهم می کند و متاسف است که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش خود درباره نتایج سفر به استیشن، منبع آتش سوزی را مشخص نکرده است. طرف روسی پس از بازدید یک ماموریت آژانس بین المللی از استیشن، جلسه شورای امنیت سازمان ملل را تشکیل داد. واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در این سازمان، در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: آژانس این فرصت را داشت تا مطمئن شود که اردوی کیف تنها تهدیدی برای استیشن برق اتمی زاپورژیه است، هیچ تهدید داخلی برای استیشن وجود ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала