منع شدن فعالیت کافی شاپ ها در ولایت نیمروز

© @https://twitter.com تیراندازی مرزبانان ایرانی در نیمروز، یک کودک افغان کشته شد
تیراندازی مرزبانان ایرانی در نیمروز، یک کودک افغان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2022
عضو شوید
ریاست امر به معروف و نهی از منکر طالبان در نیمروز فعالیت کافی شاپ ها را در این ولایت ممنوع کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، مسوولان این اداره در نشستی با دوکانداران شهر زرنج گفته اند که نباید بیشتر از این کافی شاپ ها در سطح شهر زرنج فعالیت داشته باشند و مالکان آنها دنبال کار دیگری باشند.
عبدالغفار فاروق، رئیس امر به معروف و نهی از منکر نیمروز گفت: "سه ماه پیش ما به آنها اطلاع دادیم که کافی شاپ‌ ها را بسته کنند و فروش دخانیات را متوقف سازند تا اینکه در جامعه اصلاح بمیان آید و آینده اولاد مردم و نسل جوان خراب نشود".
برخی باشندگان این ولایت اما نسبت به اقدامات اخیر اداره امر به معروف و نهی از منکر واکنش نشان داده اند. آنها می‌گویند با مسدود ساختن کافی شاپ ها ده ها نفر بیکار خواهند شد.
نثاراحمد، باشنده نیمروز گفت: "بنده بیست هزار دالر هزینه کردم تا همین کافه را ایجاد کنم. امارت اسلامی می‌گوید کافه را بسته کنیم اما ما سرمایه نداریم که شغل دیگری ایجاد کنیم. ما حتی از برق و کرایه قرضدار هستیم".
در این نشست همچنان مسوولان ریاست امر به معروف و نهی از منکر طالبان به دوکانداران توصیه کرده اند تا نمازهای خود را به جماعت ادا کنند و از پخش موسیقی در تالارهای عروسی جلوگیری نمایند.
پخش موسیقی در تالارهای عروسی از ماه ها پیش در تمام ولایت های افغانستان منع شده بود، اما حالا در نیمروز کارمندان اداره امر به معروف و نهی از منکر طالبان وارد اقدام عملی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала