رسانه: امریکا به شکل مخفیانه به اوکراین راکت‌های هدایت شونده اکسکالیبور داده است

CC0 / / XM982 Excalibur
XM982 Excalibur  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2022
عضو شوید
بلومبرگ گزارش داد که وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون به شکل مخفیانه راکت‌های هدایت شونده اکسکالیبور (Excalibur) را با هدایت جی‌پی‌ای، به اختیار اوکراین قرار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، طبق گزارش، پنتاگون 92 میلیون دالر از بودجه تصویب شده توسط کنگره را برای "خرید اضافی پرتابه‌های اکسکالیبور که در حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله" با فدراسیون روسیه به اوکراین تحویل داده است، هزینه خواهد کرد. بنابراین، از نظر تدارکات، پنتاگون برای اولین بار اعتراف کرد که گلوله‌های اکسکالیبور را به دسترس کی‌یف قرار داده است. سند بودجه که این نشریه به آن اشاره می‌کند، ماه گذشته منتشر شده و قبلا درباره آن گزارش نشده است.
به گفته این نشریه، گلوله‌های اکسکالیبور در هویتزرهای 155 میلی‌متری استفاده می‌شود و به شما امکان می‌دهد اهداف دشمن را با دقت بالا مورد اصابت قرار دهید. برد آنها حدود 40.5 کیلومتر است و هر گلوله حدود 100 هزار دالر قیمت دارد.
علاوه بر اکسکالیبور، در اسناد حاوی اطلاعاتی در مورد تحویل به‌ کی‌یف، گلوله‌‌های توپخانه‌ای 155 میلی‌متری معمولی، سیستم‌های راکتی ضدتانک (Javelin)، راکت‌های ضدهوایی استینگر و همچنین نارنجک‌انداز ام‌کا-19، تفنگ‌های تک‌تیرانداز با دقت بالا و دوربین‌های سلاح شامل است.
ارتش ایالات متحده امریکا به 265 هزار دالر برای ذخیره سازی مجدد تفنگ‌های تک‌تیرانداز و 80 هزار دالر برای جایگزینی دوربین‌ها درخواست کرده است. حداقل 745.5 میلیون دالر امریکا برای تکمیل ذخایر راکت‌های استینگر و 471 میلیون دالر برای خرید 16 سیستم هیمارس و افزایش ظرفیت تولید هزینه خواهد شد. علاوه براین، امریکا قصد دارد 337 میلیون دالر برای تکمیل ذخایر گلوله‌های 155 میلی‌متری برای ارتش و تفنگداران دریایی خود هزینه کند. نشریه می‌نویسد، این بودجه همچنین برای اجرای سایر موارد هزینه‌های نظامی استفاده خواهد شد، از جمله 65 میلیون دالر برای جایگزینی "کشتی های فرود کوچک، متوسط ​​و بزرگ" منتقل شده به اوکراین مورد نیاز است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала