- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار توقف فوری گلوله باران در منطقه زاپروژیا شد

© Sputnik / Константин Михальчевский /  مراجعه به بانک تصاویر Запорожская АЭС в Энергодаре
Запорожская АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2022
عضو شوید
رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار توقف فوری همه حملات در منطقه زاپروژیا به دلیل وضعیت بحرانی در منبع تغذیه برق نیروگاه شد.
به گزارش اسپوتنیک، آقای گروسی که پیشتر گزارش داده بود، اپراتور زاپروژیا قصد دارد فعالیت آخرین راکتور را به دلیل مشکلات جدی در تامین خارجی ایستگاه متوقف کند، گفت: "من خواهان توقف فوری همه حملات در سراسر منطقه هستم. تنها این امر ایمنی و حفاظت از پرسنل را تضمین می‌کند و امکان بازیابی طولانی مدت منبع تغذیه نیروگاه و ایستگاه را فراهم می‌کند".
رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر تاکید کرد که وقایع دراماتیک پیرامون زاپروژیا گواهی بر "نیاز مطلق برای ایجاد یک منطقه امنیتی فوری" در اطراف این نیروگاه است.

پیشتر این پیشنهاد (منطقه امنیتی) در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نتایج سفر بازرسی به منطقه تدوین شده بود. به گفته گروسی، این تنها راه اجتناب از "حادثه هسته‌ای" است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала