مبارزه مشترک روسیه و طالبان علیه تروریزم

© Sputnik / PMسرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در حال احوال‌پرسی با اعضای هیئت مذاکره‌کننده دفتر سیاسی طالبان در قطر، در کنفرانس صدمین سالگرد روابط میان افغانستان و روسیه در مسکو
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در حال احوال‌پرسی با اعضای هیئت مذاکره‌کننده دفتر سیاسی طالبان در قطر، در کنفرانس صدمین سالگرد روابط میان افغانستان و روسیه در مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2022
عضو شوید
حمله تروریستها به سفارت روسیه که در اثر آن تعداد زیاد شهروندان کابل و کارمندان روسیه کشته و زخمی شدند، خشم روسها را برانگیخت.
به گزارش اسپوتنیک، چندی قبل حمله انتحاری بر سفارت روسیه در کابل صورت گرفته که یک تعداد شهروندان کابل و روسی کشته و زخمی شدند. این حادثه با حس آن شد که روسیه تدابیر برای جلوگیری از چنین حملات را بگیرد.
طالبان نیز دست به عمل شدند و تدابیر امنیتی سفارت روسیه را تشدید نمودند.
دولت روسیه تصمیم گرفت که جلو حملات تروریستی در سفارت روسیه در کابل را بگیرد. برای جلو گیری از حملات، ضرور است در مقابل تروریستها جدی مبارزه کرد. به همین علت، حالا مسکو آماده است یکجا با نیروهای موجوده حکومت افغانستان علیه تروریزم مبارزه کند.
وزارت امور خارجه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2022
واکنش طالبان به حمله علیه سفارت روسیه در کابل
در این ارتباط یحیی چاووش رئیس حزب خط سوم در این مورد ابراز نظر نموده گفت: "در این اواخر مشاهده می شود که روابط طالبان با روسیه در مسیر مبارزه با تروریزم توسعه یافته است. روسیه علاقمند است که روابط خود را نتنها در عرصه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی رشد دهد، بلکه می خواند مبارزه علیه تروریزم را نیز توسعه دهد. رشد تروریزم در افغانستان ادامه دارد و مشاهده می شود که تحریک طالبان نیز از این بابت خطر حس می کنند. آگاهی روسیه، اطلاعات و همکاری روسیه در مبارزه با تروریزم برای افغانستان مفهید خواهد بود. اگر اکنون چنین اقدام مشترک صورت بگیرد، بخصوص در شرایط فعلی که غرب و امریکا زمینه رشد تروریزم را در افغانستان ایجاد می کنند، بسیار مفید خواهد بود".
Дмитрий Жирнов посол рф в афганистане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2022
سفیر روسیه در کابل: طالبان واقعیتی که نمی‌توان آن را انکار کرد
وی گفت که حکومت اسلامی از طرح های امریکا آگاهی دارند و میدانند که طیارات بی سرنشین آنها بخصوص از میدان های هوایی پاکستان مانند شمسی و راهولپندی به قلمرو هوایی افغانستان پرواز می کنند که وضع داخل افغانستان را متشنج ساخته اند. ممکن به زودی یک چرخش بزرگ در سیاست منطقه رونما شود و این رونما به نفع روابط متقابل افغانستان و روسیه خواهد بود.
اما تحلیلگر دیگر افغان که نخوانست اسم‌اش علنی شود، گفت که روسیه نخست تصمیم بگیرد که آیا طالبان حکومت و اداره شناخته شده دارند یا خیر. زیرا طلبان تاکنون در فهرست سازمان تروریستی بین المللی قرار دارند. چطور میتواند روسیه با گروپ تروریستی علیه گروپ دیگر تروریستی مبارزه کند. اما مبارزه با گروپ های مخالف فرهنگ، اقتصاد و اجتماع افغانی، آنهایی که ترور می کند و انفجارات را سازماندهی می کند ضروری است.
میتوان گفت که روسیه می تواند به طالبان در مبارزه علیه تروریستهای فعلی که انفجارات را در شهر ها انجام می دهند مساعدت کند. روسیه می تواند برای نابودی تروریست ها اطلاعات لازم را به دسترس طالبان قرار دهد و در صورت ضرورت تکنالوژی مدرن در مبارزه علیه تروریستها را به طالبان بدهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала