- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

اوکراین برق نیروگاه های هسته ای زاپوروژیا نمی‌پذیرید

© Sputnik / Константин Михальчевский /  مراجعه به بانک تصاویر Запорожская АЭС в Энергодаре
Запорожская АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2022
عضو شوید
به گفته او، برق مناطق آزادشده زاپوروژیا و خرسون حالا تامین می شود.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر روگوف، عضو شورای شهر زاپوروژیا می گوید که مقام‌های کی‌یف به گونه یک جانبه جریان برق نیروگاه هسته ای زاپوروژیا در خاک اوکراین قطع کرده اند.
او گفت: "تامین برق از نیروی هسته ای زاپوروژیا به خاک تحت کنترل زلنسکی متوقف شده است، این اقدام به گونه یک جانبه توسط اوکراین گرفته شده است، آنان قصد پذیرفتن برق ندارند، اگر چه امکان فنی برای عرضه برق وجود دارد".
به گفته او، برق مناطق آزادشده زاپوروژیا و خرسون حالا تامین می شود.
Вид на реку Днепр и Херсон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2022
باشنده گان زاپوروژیه و خرسون می خواهند به روسیه بپیوندند
هفته گذشته، یک هیات از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رهبری رافائل گروسی، رئیس آژانس وارد نیروگاه اتمی زاپروژیا شد.
رئیس هیئت "روس اتم" و کارکنان نیروگاه زاپروژیا، هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در قلمرو خود هدایت کردند و بخش‌هایی از نیروگاه را که در جریان گلوله باران نیروهای اوکراینی آسیب دیده بودند به آنهاا نشان دادند. همانطور که میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین به اسپوتنیک گفت، دو کارمند آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور دائم در نیروگاه اتمی زاپوروژیه خواهند ماند.

از زمان آغاز عملیات ویژه، نیروهای اوکراینی چندین بار تلاش کرده اند تا به نیروگاه هسته ای حمله کنند. جنرال میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز ملی کنترل دفاعی روسیه 12 جون گفت که ستیزه جویان اوکراینی حملاتی را در نزدیکی نیروگاه هسته ای زاپوریژیا انجام داده اند، اقدامات تحریک آمیزی که توسط کنترل کنندگان غربی کی یف سازماندهی شده بود و میلیون ها اوکراینی را به خطر انداخت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала