طالبان به شماری از ساکنان پنجشیر دستور تخلیه دادند

© photo: Masror Tabeshورزشگاه پنجشیر
ورزشگاه پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2022
عضو شوید
به‌گفته‌ منبع، صبح امروز (شنبه، ۱۹ سنبله) پنج موتر کوچ به طرف کابل حرکت کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، منابع در پنجشیر به روزنامه اطلاعات روز می‌گویند که طالبان به ساکنان چندین روستای ولسوالی پریان این ولایت دستور داده‌اند تا مناطق‌شان را تخلیه کنند.
این در حالی است که باشندگان روستاهای شانیز، کوهسار بالا، کوهسار پایین، ده کوهسار، قاضی‌خیل و سکمان می‌گویند که طالبان به آنان اجازه گشت‌وگذار بر سر مزارع‌ شان را نمی‌دهند.
یکی از ساکنان می‌گویند که باشندگان این روستا مشکل‌شان را بارها با فرماندهان ارشد طالبان در میان گذاشته‌اند؛ اما فرماندهان طالبان به مردم گفته‌اند که تنها راه حل کوچ از این مناطق است.
به‌گفته‌ منبع، صبح امروز (شنبه، ۱۹ سنبله) پنج موتر کوچ به طرف کابل حرکت کرده‌اند.
Бывший член движения Талибан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2022
طالبان برای جنگ با پنجشیر از هرات نیرو جمع‌آوری می‌کنند
یک منبع افزود که طالبان همه‌روزه به خانواده‌هایی که بستگان‌شان عضویت "جبهه مقاومت" را دارند، فشار وارد می‌کنند که کوچ کنند.
منابع می‌گویند که در ماه جاری تنها از روستای کرپیتاب ولسوالی پریان شش خانواده کوچانده شده‌اند. به‌گفته یک منبع، چهار خانواده به کابل و دو خانواده به ولسوالی کران‌ومنجان ولایت بدخشان رفته‌اند.
یک منبع دیگر اضافه کرد که در روستای کوهسار ولسوالی پریان نیز ۱۵ خانواده خانه‌های‌شان را قفل کرده و به‌خانه‌های اقارب و دوستان‌شان رفته‌اند.
منابع در پریان می‌گویند که طالبان غیرنظامیان را به‌خاطر سلاح بازداشت و شکنجه می‌کنند. به‌گفته‌ منابع، طالبان برخی از ساکنان را مجبور کرده که سلاح بخرند و به طالبان تحویل دهند.
پریان از جمله ولسوالی‌های راهبردی ولایت پنجشیر است که با چهار ولایت کشور مرز مشترک دارد. گفته می‌شود که اکنون در این ولسوالی سه قرارگاه نظامی "جبهه مقاومت" فعال اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала