طالبان: نزدیک به چهار هزار گدا از شهر کابل جمع‌آوری شده‌ است

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Beggar in Kiev
Beggar in Kiev - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2022
عضو شوید
معاونیت اقتصادی نخست‌وزیر گروه طالبان اعلام کرده است که کمیته‌ جمع‌آوری گداهای این گروه تاکنون سه‌ هزار و 953 گدا را از شهر کابل جمع‌آوری کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر معاونیت اقتصادی نخست‌وزیر طالبان امروز یکشنبه (20 سنبله) با نشر اعلامیه‌ای گفتند که این گدایان شامل یک‌ هزار و 233 نفر مستحق، دو هزار و 689 نفر "حرفوی" و 31 کودک بی‌سرپرست هستند.
در اعلامیه‌ آمده است که از جمع سه‌ هزار و 953 گدا در شهر کابل، دو هزار و 774 نفر آنان زنان بوده‌اند.
طبق اعلامیه، از جمع گدایان زن، 811 نفر مستحق و یک‌ هزار و 963 نفر حرفوی شناخته شده‌اند. طالبان دربارۀ گدایان حرفوی توضیح نداده که این افراد چه کسانی هستند.
دفتر نخست‌وزیر طالبان گفته است که زنان گدای مستحق برای کمک نقدی به جمیعت هلال احمر افغانی معرفی شده‌اند.
به گفتۀ این دفتر، در جمع نزدیک به چهار هزار گدا در شهر کابل، 810 کودک نیز شاملند که 325 نفر آنان مستحق و 454 کودک دیگر حرفوی بودند. طالبان گفته‌اند که از خانواده‌های کودک گدای حرفوی تضمین گرفته شده که کودکان شان را به گدایی نفرستند.
طالبان می‌گوید که طبق دستور رهبر این گروه، گدایانی که به حرفه‌ای بلدیت داشته باشند، پس از بیومتریک زمینۀ کار برای‌شان فراهم خواهد شد و از سرپرستان آنان تعهد گرفته می‌شود که دیگر گدایی نکنند.
طالبان گفته که به گدایان "واقعی" که نمی‌توانند کاری انجام دهند، معاش پرداخت می‌شود.
این درحالی است که بیکاری و فقر در افغانستان پس از روی‌کارآمدن طالبان فراگیر شده است. گفته می‌شود که نیمی از جمعیت افغانستان با گرسنگی مواجه هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала