طالبان پس از کشتن یک نظامی پیشین در پروان، دو نگهبان او را دستگیر کردند

پروان
پروان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2022
عضو شوید
جنگجویان پشتون گروه طالبان در ولایت پروان یک نظامی پیشین را کشته و نگهبانانش را دستگیر کرددند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، منابع در ولسوالی سرخ پارسای ولایت پروان می‌گویند، که جنگجویان گروه طالبان دو نفر از زیردستان محرم‌علی، فرمانده پیشین پولیس محلی در دره‌ غوربند را دستگیر و خود محرم علی را کشته اند.
یک منبع گفت، که سلطان و سید شیرین، افراد محرم‌علی امروز (یک‌شنبه، ۲۰ سنبله) از منطقه هزاره‌نشین دره ترکمن بازداشت شده‌اند. به‌گفته‌ منبع، دلیل بازداشت این دو عضو پیشین پولیس محلی همکاری با محرم‌علی گفته شده است.
ولایت پروان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2022
تیرباران یک جوان از سوی طالبان در پروان
منبع افزود، که ولسوال طالبان برای سرخ پارسا که از هزاره‌های اهل سنت است، از بازداشت این دو نظامی پیشین خبر ندارد و طالبان پشتون از ولسوالی سیاه‌گرد آمده و آنان را دستگیر کرده‌اند.
طالبان خود محرم‌علی را روز جمعه (۱۸ سنبله) از منطقه خاکریز دره ترکمن دستگیر کرده‌ بودند.
به‌گفته منبع، طالبان شب گذشته جسد محرم‌علی را به ولسوالی سیاه‌گرد فرستاده‌اند. منبع گفت، که در حال حاضر خانواده‌ی این نظامی پیشین در کابل زندگی می‌کند و جسد او به کابل انتقال داده شده است.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از چیرگی شان بر افغانستان در پانزدهم ماه اگوست سال گذشته میلادی، بخشش عمومی اعلام کردند، اما در جریان یک سال جنگجویان این گروه بیش از سه هزار افراد ملکی و نظامیان پیشین را کشته، زندانی و شکنجه کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала