- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

وزارت دفاع روسیه: از آغاز سپتمبر زاپروژیا 26 بار گلوله باران شده است

© Sputnik / Константин Михальчевский /  مراجعه به بانک تصاویر Запорожская АЭС в Энергодаре
Запорожская АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از اول ماه سپتمبر، رژیم کی‌یف 26 بار قلمرو نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا و شهر انرهودار گلوله باران کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در آخرین گزارش خود اعلام کرد: "رژیم کی‌یف به منظور بی ثبات کردن وضعیت در قلمرو آزاد شده توسط نیروهای مسلح روسیه و تحمیل درد و رنج به مردم غیرنظامی، به گلوله باران عمدی زیرساخت های انرژی - تأسیسات تولید، پست های ترانسفورماتور و خطوط برق - ادامه می دهد".
در گزارش آمده است: "بدین ترتیب، از اول سپتمبر، قلمرو نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا و شهر انرهودار 26 بار مورد گلوله باران توپخانه‌ای نیروهای مسلح اوکراین قرار گرفته است. همزمان بر اثر آتش هدفمند به پست ترانسفورماتور در روز 6 سپتمبر رو خط برق در روز 8 سپتمبر، شهر انرهودار دو بار بدون برق ماند".
نیروگاه زاپروژیا در ساحل رود دنیپر و در شهر کاخوفکا واقع شده است. این نیروگاه که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا است از ماه مارچ تحت حفاظت ارتش روسیه قرار دارد.
ارتش اوکراین مرتبا شهر انرگودار و مناطق اطراف قلمرو نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را گلوله باران می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала