نشانک چین به غرب درباره پشتیبانی از روسیه

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и председатель КНР Си Цзиньпин во время встречи в государственной резиденции "Дяоюйтай" в Пекине
Президент РФ Владимир Путин и председатель КНР Си Цзиньпин во время встречи в государственной резиденции Дяоюйтай в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2022
عضو شوید
دیدار رئیس جمهور روسیه و رئیس جمهور چین نشانه ای از پشتیبانی چین از مسکو خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آلمانی Handelsblatt می نویسد، گفتگوهای بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در نشست شورای سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای، نشانکی را به غرب درباره پشتبانی پکن از مسکو ارسال می کند.
بعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2022
اطمینان چین به پیوندهای خوب با روسیه در آینده
در این مقاله آمده است: "ناظران اهمیت نمادین زیادی به این نشست می‌دهند، این را می‌توان به عنوان یک نشانک روشن از پشتیبانی مسکو در نظر گرفت".
نویسنده مقاله بر این باور است، که سفر پسین نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایوان، پیوندها بین پکن و واشنگتن را بدتر کرد، اما تأثیر مطلوبی بر تقویت اتحاد روسیه و چین در چارچوب مبارزه رقابتی با غرب گذاشت.
پیش از این، لی ژانشو، رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین (NPC) گفته بود، که مخالفت با هژمونی امریکا جنبه مهمی از تعامل راهبردی بین چین و روسیه است.
روز پنجشنبه، یوری اوشاکوف، دستیار رهبر روسیه در امور بین‌الملل گفت، که نشست رهبران ماهیت بسیار مهمی خواهد داشت و مقدمات فعالی برای آن در حال انجام است.
یادآوری می کنیم، که نشست شورای سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای در تاریخ 15 و 26 سپتامبر در سمرقند برگزار می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала