یک کشور جزیره‌یی تصمیم گرفت از ولیعهد بریتانیا مستقل شود

CC BY 2.0 / Dany13 / Koh Phi Phi Island/Long Tail BoatЛодки на берегу острова Пхи-Пхи, Таиланд
Лодки на берегу острова Пхи-Пхи, Таиланд - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2022
عضو شوید
آنتیگوا و باربودا کشور جزیره‌یی تصمیم گرفتند با برگزاری رفراندوم، استقلال خود را از ولیعهد بریتانیا بگیرند.
گاستون براون، گفت که قصد دارد برای استقلال از ولیعهد بریتانیا، همه پرسی را برگزار کند. او به کانال ITVگفت که این کشور جزیره ای تصمیم به جمهوری شدن را دارد.
براون گفت: "این تصمیم مظهر بی احترامی به سلطنت نیست و یک عمل خصمانه هم نیست. این اختلاف بین آنتیگوا و باربودا و سلطنت را نشان نمی دهد. او رفراندوم را آخرین گامی خواند که تشکیل دولت را به عنوان یک کشور واقعاً مستقل تکمیل می کند.
Участники на саммите ЕС в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2022
در بریتانیا از کشوریکه اتحادیه اروپا را نابود می‌کند نامبرده شد
صدراعظم آنتیگوا و باربودا اعلام کرده است که قصد دارد در جریان سه سال همه پرسی را برگزار کند. با این همه، وی خاطرنشان کرد که رد سلطنت یک مشکل حاد در کشور نیست.
آنتیگوا و باربودا ایالتی است که در جزایری به همین نام در گروه آنتیل کوچک وجود دارد. این کشور بخشی از کشورهای مشترک المنافع بریتانیا است که علاوه بر بریتانیای کبیر، بسیاری از قلمروها و مستعمرات سابق نیز شامل می شود. رئیس مشترک المنافع، و بر این اساس، پادشاه آنتیگوا و باربودا پس از مرگ ملکه الیزابت دوم، پسرش چارلز سوم بود.
در 8 سپتامبر مشخص شد که ملکه 96 ساله الیزابت دوم بریتانیا به دلیل وخامت وضعیت سلامتی تحت نظارت طبی قرار گرفته است. در همان روز او درگذشت. پسرش چارلز که چارلز سوم نام داشت به عنوان پادشاه جدید معرفی شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала