در امریکا جنگندۀ اف-22 رپتور را شکست خورده نامیدند

© AFP 2023 / SAUL LOEBA US Air Force Lockheed Martin F-22 Raptor stealth fighter aircraft is parked inside a hangar
A US Air Force Lockheed Martin F-22 Raptor stealth fighter aircraft is parked inside a hangar - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2022
عضو شوید
مجله میلیتاری واچ می‌نویسد که اولین جنگنده رادارگریز امریکایی اف-22 رپتور از نسل پنجم شکست خورده به‌نظر می‌رسد.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته این مجله، این جنگنده در نیروی هوایی امریکا مشکل‌ساز شناخته شد. به ویژه، یکی از جدی‌ترین ضعف‌های اف-22 مربوط به اویونیک است: سیستم های کمپیوتری این جنگنده تا زمانی که وارد خدمت شد، در واقع منسوخ شده بودند، به‌ویژه، رپتور هنوز نمی‌تواند با طیاره‌های دیگر ارتباط برقرار کند. علاوه براین، فقدان سیستم های جستجو و ردیابی مادون سرخ نیز توانایی رزمی جنگنده را تضعیف می‌کند.
این مجله همچنین به "سرفه رپتور" اشاره کرد که در پیلوتان به دلیل طراحی لباس جبران ارتفاع بالا که قفسه سینه را فشار می‌داد ایجاد شد.
همچنین اشاره شده است که نیازهای بالای تعمیر و نگهداری اف-22 منجر به پایین بودن میزان آمادگی شده است.
با بزرگ‌ترین نقطه ضعف جنگنده امریکایی آشنا شوید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2021
با بزرگ‌ترین نقطه ضعف جنگنده امریکایی آشنا شوید
اف-22 رپتور، یک جنگنده چندمنظوره نسل پنجم است که توسط شرکت لاکهید مارتین، بوئینگ و جنرال داینامیکس برای مقابله با طیاره‌های دشمن، پوشش نیروها و امکانات عقب از حملات هوایی، مقابله با شناسایی هوایی دشمن در روز و شب، در شرایط آب و هوایی خوب و نامساعد توسعه یافته است. اف-22 اولین جنگنده نسل پنجم در خدمت است. این پروژه به عنوان بخشی از برنامه جنگنده تاکتیکی پیشرفته، که در دهه 1980 آغاز شد، توسعه یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала