زلنسکی گفت که آماده مذاکره با روسیه نیست

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Избранный президент Украины Владимир Зеленский во время брифинга по итогам встречи с лидерами фракций Верховной рады
Избранный президент Украины Владимир Зеленский во время брифинга по итогам встречи с лидерами фракций Верховной рады - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2022
عضو شوید
ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که اکنون آماده مذاکره با روسیه نمی باشد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود که روسیه آماده است و می‌خواهد اوضاع اوکراین را از طریق دیپلماسی با شرایط خودش حل کند، موضوع گفتگوی مسکو با کیف ممکن است این باشد که دقیقاً چگونه شرایط روسیه برآورده می‌شود. پسکوف همزمان خاطرنشان کرد که شرایط مسکو تغییر نکرده است. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف نهایی عملیات ویژه "آزادسازی دونباس و ایجاد شرایط است که امنیت روسیه را تضمین کند".
زلنسکی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان امریکایی، درباره مذاکرات احتمالی گفت: "امروز، نه... من با کسانی که اولتیماتوم‌ها را مطرح می‌کنند، صحبت نمی‌کنم".
Президент Украины Владимир Зеленский на пресс-конференции по итогам встречи в Нормандском формате в Елисейском дворце - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2022
زلنسکی بخاطر حمایت نظامی امریکا، آماده هر نوع شرایط است
وی همچنان خاطرنشان کرد که روسیه "همسایه ما با جمعیت بسیار زیاد است" و "ما مجبور هستم به مثابه همسایه زندگی کنیم."
مشاورت ها روسیه و اوکراین در پایان فبروری آغاز شد: هیئت‌ها دو نشست رو در رو در بلاروس برگزار کردند و پس از آن تصمیم گرفتند که آنها روزانه از طریق ویدئو کنفرانس را ادامه دهند. در پایان ماه مارچ، هیئت ها دَور دیگری از مذاکرات را در استامبول برگزار کردند. در نتیجه، ولادیمیر مدینسکی دستیار رئیس جمهور و رئیس هیئت روسی در مذاکرات گفت که اوکراین پیشنهادات مکتوب خود را برای یک معاهده آینده ارائه کرده است، که مسکو آن را یک گام به جلو می داند و به طور عموم، کیف برای اولین بار در بسیاری از کشورها، تمایل به مذاکرات را نشان داد.
طرف روسی در پاسخ دو گام به سوی اوکراین برداشت. اولاً تصمیم گرفته شد که خصومت ها در جهت های کیف و چرنیگوف به میزان قابل توجهی کاهش یابد. دوم، مسکو پیشنهاد کرد که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین همزمان با امضای معاهده توسط وزرای خارجه با ولودیمیر زلنسکی دیدار نماید.
با این حال، بعداً سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که اوکراین پیشنهادات خود را رد می کند و تحریکات متعددی را برای کند کردن روند مذاکرات ایجاد می نماید. به‌ویژه، به گفته وزیر، اوکراین پیش‌نویس توافقنامه خود را با روسیه ارائه کرد که انحراف از مفاد تعیین‌ شده در نشست استامبول در مورد کریمه است و همچنین مفاد تطبیقات نظامی را بدون اشاره به نیاز به جلب رضایت روسیه تغییر داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала