نگرانی امریکا از نزدیک شدن عمیق روسیه با چین

© Sputnik / Sergei Guneevمذاکرات روسیه و چین در باره همکاری اقتصادی چین با اتحادیه اقتصادی اوراسیا
مذاکرات روسیه و چین در باره همکاری اقتصادی چین با اتحادیه اقتصادی اوراسیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2022
عضو شوید
ژان پیر سخنگوی قصر سفید از بابت نزدیک شده عمیق روابط بین روسیه و چین ابراز نگرانی نمود.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن نسبت به تعمیق روابط بین مسکو و پیکن به ویژه در زمینه عملیات ویژه در اوکراین ابراز نگرانی کرد. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه، 12 سپتامبر، در مورد دیدار آتی بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، اعلام کرده گفت: "ما نگرانی های خود را در مورد عمق روابط چین با فدراسیون روسیه به وضوح بیان کردیم. اما من در مورد ملاقات آنها صحبت نمی کنم، آنها خودشان می توانند در مورد آن صحبت کنند".
بعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2022
اطمینان چین به پیوندهای خوب با روسیه در آینده
رهبران روسیه و چین به عنوان بخشی از اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای (SCO) که در 15 و 16 سپتامبر در سمرقند ازبکستان برگزار می شود، دیدار خواهند کرد. سران کشورها در مورد چشم انداز همکاری های دوجانبه در حوزه اقتصادی و همچنین مخالفت مشترک با غرب گفتگو خواهند کرد.
همانطور که روزنامه آلمانی Handelsblatt در 8 سپتامبر نوشت، نشست آتی معنی نمادین دارد و سیگنال قوی به جهان غرب خواهد بود. این نشریه خاطرنشان می کند که شی جین پینگ بیش از دو سال است که چین را ترک نکرده است و این واقعیت که اولین سفر خارجی او برای دیدار با پوتین است نشانه حمایت روسیه است.
به گفته کارشناسان چینی با مصاحبه ایزوستیا، تصمیم شی جین پینگ برای سفر به خارج از کشور برای اولین بار از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا در آستانه مهم ترین رویداد سیاسی داخلی - بیستمین کنگره حزب کمونیست - حاکی از اطمینان رهبر چین است. هیچ راهی برای تصمیم گیری در مورد انتخاب مجدد او برای دوره سوم وجود ندارد.
Президент РФ Владимир Путин и председатель КНР Си Цзиньпин во время встречи в государственной резиденции Дяоюйтай в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2022
نشانک چین به غرب درباره پشتیبانی از روسیه
پیش از این، در 5 سپتامبر، گزارش شده بود که روسیه و چین قوای هوایی بحری را در جریان تطبیقات Vostok-2022 آزمایش کردند. کشتی های جنگی قوای اقیانوس آرام ، قوای بحری روسیه و قوای بحری چین با پرتاب نیروهایتوپچی به اهداف هوایی، حمله هوایی دشمن را دفع کردند. تیراندازی در یک منطقه بسته در بحیره جاپان انجام شد. قوای بحری دو کشور در این تطبیقات شرکت داشتند.
چند روز قبل، کشتی های تعرضی قوای بحری روسیه و قوای بحری چین به عنوان بخشی از یک تطبیقات به اهداف سطحی در بحیره جاپان پرتاب نیروهای توپچی انجام دادند.
به گفته بوریس یولین مورخ نظامی این تمرینات واکنشی به درگیری بین ایالات متحده و چین بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала