انقره به دلیل کمپین ضد ترکیه از کیف خواستار توضیح شد

© Sputnik / Burcu Okutan /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги России, Турции, Украины и ООН в Совместном координационном центре в Стамбуле
Флаги России, Турции, Украины и ООН в Совместном координационном центре в Стамбуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2022
عضو شوید
انقره درباره کمپین ضد ترکیه ای که در کیف به راه انداخته شده است، از اوکراین خواستار توضیح شد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آیدینلیک روز سه شنبه به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت، انقره از کیف در پیوند با کمپین در برابر بازرگانان و بانک های ترکیه که در اوکراین آغاز شده، خواستار شفاف سازی شد.
این منابع گفتند، که طرف ترکیه واکنش قاطع خود را متوجه طرف اوکراینی کرده است، توضیحاتی در این خصوص درخواست شده است.
Министр Турции по делам ЕС Омер Челик - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2022
هشدار ترکیه به اوکراین
این نشریه پیشتر گزارش داده بود، که کمپین در اوکراین برای اعمال تحریم ها در برابر بازرگانان و بانک های ترکیه به دلیل امتناع انقره از پشتیبانی از محدودیت های اعمال شده از سوی کشورهای غربی در برابر روسیه آغاز شده است. رهبران Ziraat Bankasi ترکیه، İş Bank و Credit Europe Bank به نوعی در لیست سیاه قرار گرفتند.
توگای اولوچویک، سفیر پیشین ترکیه در اوکراین در توضیح این اطلاعات خواستار احضار سفیر اوکراین به وزارت خارجه شد و اولوچ اوزولکر نماینده پیشین انقره در اتحادیه اروپا یادآور شد که ترکیه تنها کشوری است که می تواند با اوکراین و روسیه مذاکره کند.
یادآوری می کنیم، که پس از آغاز عملیات ویژه، کشورهای غربی تحریم هایی را در برابر روسیه به ویژه در زمینه خرید منابع انرژی اعمال کردند. همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است، سیاست مهار و تضعیف روسیه یک راهبردی بلندمدت برای غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала