تشدید اوضاع در مرز آذربایجان و ارمنستان

© Sputnik / Ministry of Defence of AzerbaijanВооруженные силы Азербайджана наносят удар артиллерийским подразделениям вооруженных сил Армении на Агдеринском направлении в Нагорном Карабахе
Вооруженные силы Азербайджана наносят удар артиллерийским подразделениям вооруженных сил Армении на Агдеринском направлении в Нагорном Карабахе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2022
عضو شوید
کابینه وزیران ارمنستان به دلیل تشدید وضعیت مرزی با آذربایجان به روسیه روی آورده است.
به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون عمومی ارمنستان گزارش داد، که کابینه وزیران ارمنستان به دلیل وخامت اوضاع در مرز با جمهوری آذربایجان پیش از این به روسیه، سازمان پیمان امنیت جمعی و شورای امنیت سازمان ملل متوسل شده است.
قصد درخواست کمک از مسکو، سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان ملل متحد پیشتر از سوی سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان پس از نشست شورای امنیت این کشور که به ریاست نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور برگزار شد، اعلام شده بود.
Азербайджанская армия вошла в Кельбаджарский район - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2022
درگیری مرزی میان آذربایجان و ارمنستان
در این گزارش آمده است: "کابینه به خبرها/نووستی (یک برنامه تلویزیونی عمومی) گفت، که در پیوند به تجاوز به خاک ارمنستان، دولت پیش از این از فدراسیون روسیه، شورای امنیت سازمان ملل و سازمان پیمان امنیت جمعی درخواست کرده است".
پیشتر ایروان اعلام کرده بود، که ارتش آذربایجان با بکار گیری از توپ و پهپاد خاک ارمنستان را گلوله باران کرده و همچنین برای پیشروی مواضع در برخی مناطق اقداماتی انجام داده است، که در نتیجه از طرف ارمنی کشته و زخمی وجود دارد که شمار آنها در حال مشخص شدن است.
باکو اعلام کرد، که ارتش ارمنستان به سمت مواضع نظامیان آذربایجان در مرز شلیک کرد، درگیری رخ داد. وزارت دفاع آذربایجان نیز از تلفات در صفوف خود خبر داد.
نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در گفت و گوی تیلیفونی با ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون، رئیسان جمهور روسیه و فرانسه و همچنین با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، وضعیت مرزها را مورد بحث و بررسی قرار داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала