نماینده اروپا: انتقادات طالبان به گزارش سازمان ملل "بی‌پشتوانه" است

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2022
عضو شوید
نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در نشست شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل متحد گفته است، که گروه طالبان نتوانسته‌اند به وعده‌های‌شان عمل کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، توماس نیکلاسون، فرستاده اروپا برای افغانستان، گزارش پسین گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در افغانستان را ستود که در آن از پس گرد در عرصه حقوق و آزادی‌های مردم بشدت انتقاد شده است.
همچنان او گفت، که بیانیه طالبان در رد این گزارش "فاقد پشتوانه لازم" است.
هیدر بار، معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2022
هیدر بار: باید مقام های بیشتری از طالبان در لیست ممنوعیت سفر سازمان ملل قرار بگیرد
ریچارد بنت با اشاره به "عقب‌نشینی شدید در زمینه حقوق زنان و دختران، انتقام‌گیری از مخالفان و منتقدان و سرکوب آزادی بیان در افغانستان" گفته است، که گروه طالبان به سوی ایجاد یک رژیم استبدادی گام بر می‌دارد.
گروه طالبان نه تنها این گزارش را "جانبدارانه و دور از واقعیت" توصیف کرده بلکه مدعی است که زمینه کار و آموزش را نیز برای زنان و دختران فراهم کرده است.
گزارشگر سازمان ملل افزون بر نقض گسترده حقوق بشر در افغانستان و به خصوص در پنجشیر، از بسته ماندن لیسه‌های دخترانه انتقاد کرده بود.
اما، طالبان مدعی اند، که مخالفت با آموزش دختران "خواسته مردم افغانستان" است. سخنگوی طالبان نیز در بیانیه این گروه از سازمان ملل خواست که به "اعتقادات و دیدگاه‌های کشورهای مختلف" احترام بگذارد.
با این حال، نیکلاسون تلاش کرد تا یک رویکرد مثبت به واکنش طالبان به گزارش ریچارد بنت داشته باشد. او در توئیتر نوشت، که بیانیه طالبان نشان می‌دهد "برخی از [آنان] نسبت به آنچه جهان می‌اندیشد، بی‌تفاوت نیستند. این می‌تواند سرآغاز یک گفتگوی معنادار باشد".
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، این گروه یکبار دیگر رفتن دختران به مکتب را ممنوع اعلام کرده و تاکنون خبری از بازگشایی مکتب دختران نیست. این گروه با وجود این که بخشش عمومی اعلام کرده است، همچنان مخالفانش را شکنجه و تیرباران می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала