امریکا به دنبال ارسال 600 میلیون دالر تسلیحات نظامی به ‌کی‌یف

© Sputnik / Vitaly PodvitskiPolitico: США могут на этой неделе объявить о военной помощи Киеву на $600 млн"
Politico: США могут на этой неделе объявить о военной помощи Киеву на $600 млн - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2022
عضو شوید
روزنامه پولتیکو به نقل از منبعی در کنگره امریکا نوشت، ممکن است این کشور بسته تسلیحاتی جدیدی با ارزش 600 میلیون دالر حاوی تسلیحات به اوکراین بفرستد.
به گزارش اسپوتنیک، دستیار یکی از اعضای کنگره امریکا به روزنامه پولتیکو گفت، این بسته جدید ممکن است حاوی مهمات، تجهیزات و موترهایی باشد که مشابه آن‌ها در بسته کمکی قبلی امریکا به اوکراین با ارزش 675 میلیون دالر وجود داشت.
پیشتر ایالات متحده یک بسته کمک نظامی جدید 2.8 میلیارد دالری به اوکراین و کشورهای همسایه را اعلام کرد که 675 میلیون دالر آن صرف تسلیحات بیشتر برای اوکراین و 2.2 میلیارد دالر برای "سرمایه گذاری بلندمدت برای تقویت امنیت اوکراین و 18 کشور همسایه" خواهد شد. بسته جدید کمک های نظامی امریکا به اوکراین شامل مهمات هیمارس، هویتزرهای 105 میلی متری، مهمات توپخانه و راکت‌های ضد رادار پرسرعت خواهد بود.
Global Times: Запад превратил Украину в оружейный полигон
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
تبدیل شدن اوکراین به پلیگون تسلیحاتی غرب
روسیه بارها اظهار داشته است که هدف ناتو رویارویی است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت که گسترش بیشتر این ائتلاف امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد، ناتو شخصیت تهاجمی دارد. وی در عین حال خاطرنشان کرد که ورود سویدن و فنلاند به ناتو را تهدیدی برای روسیه نمی‌داند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز خاطرنشان کرد که کنار گذاشتن سیاست سنتی بی طرفی نظامی فنلاند اشتباه خواهد بود، زیرا هیچ تهدیدی برای امنیت آن وجود ندارد.
روسیه پیش از این در پی ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی را به همه کشورهای ناتو از جمله امریکا ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ تسلیحات به اوکراین از سوی غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند بلکه تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала