چین راکت آبی- زمینی مافوق صوت را می سازد

© AP Photo / KCNAپرتاب راکت کوریای شمالی
پرتاب راکت کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2022
عضو شوید
South China Morning Post: دانشمندان چینی راکت دوزیستی (آبی-زمینی) مافوق صوت را توسعه دادند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان چینی در حال کار بر روی ساخت یک راکت ضد کشتی مافوق صوت با قابلیت غوطه ور شدن در زیر آب هستند.
این نشریه به نقل از دانشمندان درگیر در این پروژه گزارش می دهد که یک راکت پنج متری می تواند با سرعتی معادل 2.5 برابر سرعت صوت در ارتفاع حدود 10 کیلومتری قبل از غوطه ور شدن در زیر آب پرواز کند. این راکت در زیر آب می تواند مسافت 20 کیلومتری را طی کند.
Боевые стрельбы из тактического ракетного комплекса Точка-У в Ленинградской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2022
سیستم هوایی روسیه راکت توچکا-یو پرتاب شده توسط اوکراین به سمت شهر ایزیوم را سرنگون کرد
همانطور که این روزنامه اشاره می کند، به محض اینکه راکت در فاصله 10 کیلومتری هدف قرار گرفت، به حالت اژدر می رود و با سرعت 100 متر فی ثانیه زیر آب حرکت می کند و حباب غول پیکر هوا را در اطراف خود تشکیل می دهد که مقاومت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. علاوه بر این، این رکت قادر است در صورت لزوم مسیر خود را تغییر داده یا به عمق 100 متر شیرجه بزند تا از سیستم های حفاظتی زیر آب بدون کاهش سرعت فرار کند.
مشکل اصلی دانشمندان ایجاد نیروگاهی است که بتواند نیروی رانش لازم را هم در هوا و هم در زیر آب فراهم کند.
به گفته دانشمندان، این مشکل را می توان با استفاده از بور حل کرد که به طور فعال در هر دو محیط واکنش نشان می دهد و مقدار زیادی حرارت آزاد می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала