آژانس انرژی اتمی خواستار توقف فعالیت‌های روسیه در نیروگاه زاپوریژژیا شد

© Sputnik / Константин МихальчевскийГенеральный директор МАГАТЭ Рафаэль Гросси и делегаты Международного агентства по атомной энергии на территории Запорожской атомной электростанции (1 сентября 2022). Энергодар
Генеральный директор МАГАТЭ Рафаэль Гросси и делегаты Международного агентства по атомной энергии на территории Запорожской атомной электростанции (1 сентября 2022). Энергодар - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2022
عضو شوید
هیئت دائمی روسیه این سند را ضد روسی خواند و خاطرنشان کرد که این سند حاوی کلمه ای در مورد گلوله باران سیستماتیک ایستگاه نیست.
به گزارش اسپوتنیک، شورای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تصویب قطعنامه‌ای خواستار توقف فوری فعالیت‌های روسیه در نیروگاه زاپوریژژیا شد. روسیه و چین به تصویب این قطعنامه رای منفی دادند.
هیئت دائمی روسیه این سند را ضد روسی خواند و خاطرنشان کرد که این سند حاوی کلمه ای در مورد گلوله باران سیستماتیک ایستگاه نیست.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد که این قطعنامه ضد روسیه آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای هیچ حرفی در باره گلوله باران سیستماتیک نیروگاه توسط اوکراین بیان نمی کند.
نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین در کانال تلگرام خود نوشت: "کشورهای غربی از طریق شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی رای دادند تا قطعنامه ضد روسیه در مورد فعالیت های اوکراین در این نیروگاه را تنظیم کنند. پاشنه آشیل این قطعنامه این است که یک کلمه در مورد گلوله باران سیستماتیک نیروگاه هسته ای زاپوروژیا صحبت نمی کند. مشکل اصلی تضمین ایمنی هسته ای و امنیت هسته ای در جهان است. دلیل آن ساده است - گلوله باران توسط اوکراین انجام می شود که کشورهای غربی به هر طریق ممکن از آن حمایت و از آن دفاع می کنند."
قابل ذکر است، نیروگاه اتمی زاپوریژیا در منطقه "انرگودار" در اوکراین واقع شده است. این نیروگاه از نظر تعداد واحد و ظرفیت نصب شده، به عنوان بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا شناخته شده است. از ماه مارس 2022، پس از گلوله باران زاپوریژیا توسط اوکراین، این ایستگاه نیروگاه اتمی، توسط ارتش روسیه محافظت می شود. وزارت خارجه روسیه اعلام نمود که این امر برای جلوگیری از نشت مواد هسته ای و رادیواکتیو ضروری است. ارتش اوکراین به طور منظم به گلوله باران منطقه "انرگودار"، روستاهای اطراف و قلمرو نیروگاه هسته ای زاپوریژیا در مجاورت این شهر ادامه می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала