- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

ذخایر تسلیحات ناتو به دلیل عرضه به کی‌یف کاهش یافته‌است

© Photo / U.S. Air Force / Mauricio CampinoПогрузка бронежилетов и шлемов для Украины. Архивное фото
Погрузка бронежилетов и шлемов для Украины. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2022
عضو شوید
ینس استولتنبرگ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو اظهار داشت که ذخایر تسلیحات در کشورهای عضو این ائتلاف به دلیل عرضه به اوکراین کاهش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، وی در گفتگو با "سی‌ان‌ان" گفت: "مساله این است که حمایتی که از اوکراین انجام دادیم از ذخایر فعلی ما گرفته شده است. یعنی اکنون در حال کاهش هستند، یعنی ما نیاز به ترمیم ذخایر خود داریم".
به گفته استولتنبرگ، ناتو باید با صنایع دفاعی برای سرعت بخشیدن به تولید تجهیزات و تسلیحات همکاری کند.
Скульптурный символ около штаб-квартиры НАТО в Брюсселе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2022
ناتو آماده جنگ با روسیه نیست
روسیه پیش از این در پی ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی را به همه کشورهای ناتو از جمله امریکا ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین خاطرنشان کرد که پمپاژ تسلیحات به اوکراین از سوی غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند بلکه تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала