آذربایجان 71 کشته داده است

© Photo / mod.gov.azAzərbaycan Silahlı Qüvvələrinə məxsus zirehli texnika. Arxiv şəkli
Azərbaycan Silahlı Qüvvələrinə məxsus zirehli texnika. Arxiv şəkli - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2022
عضو شوید
وزارت دفاع آذربایجان از کشته شدن 71 نظامی در جریان تشدید تنش ها با ارمنستان خبر داده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان از کشته شدن 71 نظامی در جریان تشدید تنش در سرحدات با ارمنستان خبر داد. فهرست کشته شدگان در وب سایت وزارت دفاع آذربایجان نشر گردیده است.
Армянский военнослужащий стреляет из орудия по позициям Азербайджана, Нагорный Карабах - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2022
ارمنستان و آذربایجان بر سر آتش بس توافق کردند
اوضاع در سرحدات ارمنستان و آذربایجان در شب 13 سپتامبر تشدید شد. طرفین یکدیگر را به تحریک و تجاوز متهم کردند. ارمنستان 105 نفر را در جریان تشدید تنش از دست داد. آذربایجان از کشته شدن 50 نظامی خبر داد. باکو و ایروان پیش از این موفق شده بودند با میانجیگری مسکو بر سر آتش بس از ساعت 9:00 به وقت مسکو به توافق برسند، اما در 14 سپتامبر، زد و خورد از سر گرفته شد.
کریستین گریگوریان، بازرس ارمنستان گفت که در اثر درگیری مسلحانه، 2570 نفر از ساکنان روستاهای سرحدی تخلیه شدند و چهار غیرنظامی زخمی شدند.
ایروان و باکو از سال 1988 بر سر مالکیت قره باغ کوهستانی اختلاف دارند. سپس این منطقه که عمدتاً ارمنی‌ها در آن زندگی می‌کنند، خروج خود را از شوروی آذربایجان اعلام کرد. در نتیجه درگیری نظامی 1992-1994، آذربایجان کنترل قره باغ را از دست داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала