رئیس جمهور اوربیکستان از کشورهای مجتمع شانگهای خواست ساخت راه آهن افغان‌ترانس حمایت کنند

© Press-service of the Russian President /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ В. Путин на саммите ШОС в Китае. День второй
Президент РФ В. Путин на саммите ШОС в Китае. День второй - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.09.2022
عضو شوید
رئیس جمهور اوزبیکستان روز جمعه در نشست شورای عالی سازمان همکاری شانگهای کشورها را دعوت کرد تا ساخت راه آهن Transafghan را حمایت کنند.
به گزارش اسپوتنیک، شوکت میرضیایف، رئیس جمهور اوزبیکستان، امروز در نشست مجمع همکاری شانگهای، از شرکت کننده گان خواست که از ساخت راه آهن افغان‌ترانس حمایت کنند و سال آینده درمورد همکاری در زمینه ترانسپورت در این اجلاس گفتگو کنند.
میرضیایف گفت: ما همچنین امضای توافقنامه سه جانبه برای ساخت راه آهن چین- قرقیزستان-اوزبیکستان در چارچوب این اجلاس را یک رویداد تاریخی می دانیم. ما خواستار حمایت از پروژه مهم استراتژیک دیگری برای ساخت افغان‌ترانس (ترمز، مزارشریف، کابل و پشاور) هستیم.
اداره خط آهن افغانستان: هفته گذشته 62108 تن کالا از طریق خطوط آهن انتقال شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.09.2022
اوزبیکستان و پاکستان بر تسریع طرح خط ریلی ترانس‌افغان تاکید کردند
به گفته وی، اجرای این دو پروژه فرصت های گسترده ای را برای تقویت ارتباط متقابل در منطقه سازمان همکاری شانگهای باز خواهد کرد.
خط‌ آهن ترانس-افغان که بناست شهر ترمذ در ازبکستان را به مزار شریف، کابل، جلال آباد و در نهایت به پیشاور پاکستان متصل کند در راستای ایجاد دسترسی تمام ریلی ازبکستان به بندر گوادر در پاکستان و سپس آبهای گرم بین‌المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала