اعلامیه نشست وین: پشتیبانی از مقاومت و ایجاد دولت استوار بر اراده مردم نه یک گروه

© Fotolia / Facebook Mukhtar wafاعلامیه نشست وین: پشتیبانی از مقاومت و ایجاد دولت استوار بر اراده مردم نه یک گروه
اعلامیه نشست وین: پشتیبانی از مقاومت و ایجاد دولت استوار بر اراده مردم نه یک گروه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2022
عضو شوید
در اعلامیه نشست وین که با اشتراک شماری از چهره‌های سیاسی مخالف طالبان برگزار شد، بر پشتیبانی از مقاومت در برابر طالبان و ایجاد دولت مبتنی بر اراده مردم تاکید شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، این نشست که روز شنبه ۲۶ سنبله در شهر وین اتریش پایان پیدا کرد، در اعلامیه آن آمده است: "از مقاومت مردم افغانستان برای تامین خواست‌های مشروع و حق‌طالبانه مردم، حمایت می‌کنیم".
در اعلامیه افزوده شده است، که طالبان از گسترش و فعالیت گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی در کشور حمایت کرده‌اند و بنابراین از کشورها خواسته شده است که در مبارزه با تروریسم، بدون تمایز اقدام کنند.
رهبر مقاومت علیه طالبان: آماده هر نوع جنگ هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2022
نشست اعضای مقاومت ملی افغانستان در اتریش؛ احمد مسعود به وین رسید
در بخشی از اعلامیه آمده است، که پس از یک سال حاکمیت طالبان، این گروه همچنان بر انحصار، تمامیت‌خواهی و عدم تمکین به ایجاد ولت برخاسته از آرای مردم، اصرار می‌ورزد.
اشتراک‌کننده‌گان نشست وین، از کشورهای منطقه و جهان خواسته‌اند که در زمینه ایجاد یک نظام مردم‌سالار و ملی در افغانستان، همکاری کنند.
نشست وین از اجماع منطقه‌ای و جهانی برای به رسمیت نشناختن "رژیم طالبان تا ایجاد دولت مبتنی بر اراده مردم"، سپاس‌گزاری کرده؛ اما گفته است که حل معضل کشور از راه گفت‌وگوی سیاسی را گزینه مطلوب می‌داند.
در اعلامیه همچنان از "مبارزه تاریخی و برحق زنان افغانستان" حمایت شده و بر بازگشایی فوری مکتب‌های دخترانه بالاتر از صنف ششم، بدون تغییر در نصاب درسی، تاکید شده است.
اشتراک‌کننده‌گان، نشست وین را سرآغازی نیک برای یک گفتمان بزرگ ملی و دموکراتیک به هدف حل معضل افغانستان، عنوان کرده‌اند.
یادآوری می کنیم، که نشست توسط انستیتوت امور بین‌المللی اتریش برای سه روز در شهر وین برگزار شده و در آن شماری از چهره‌های مخالف سیاسی و نظامی طالبان، حضور داشتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала