شرکت‌های مخابراتی در افغانستان: شبکه اجتماعی تیک تاک و بازی پابجی را بسته می‌کنیم

CC0 / / TikTok
TikTok - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2022
عضو شوید
در یک نشست مشترک وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی طالبان و مسوولان شرکت‌های مخابراتی روزشنبه (26 سنبله) درباره ممنوعیت شبکه اجتماعی تیک تاک و بازی پابجی بحث و گفتگو صورت گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، این نشست به رهبری نجیب الله حقانی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی با حضور نمایندگان وزارت امور داخله، ریاست عمومی استخبارات، وزارت امر بالمعروف نهی عن المنکر و شکایات، شرکت برشنا و اداره امور برگزار شد.
به گفته این وزارتخانه، دراین نشست تیم‌های مسلکی وزارتخانه‌ها و ادارات ذیربط که برای توقف پابجی و تیک تاک با شرکت‌های مخابراتی کار مشترک انجام داده اند، دستاوردها و گزارش‌های خود را ارایه کرده و راه هایی را که می‌تواند در مسدود کردن برنامه‌‌های نامبرده موثر اند، به شرکت‌های مخابراتی معلومات دادند.
این وزارتخانه افزوده است که در نهایت شرکت‌های مخابراتی تعهد نمودند که شبکه اجتماعی تیک تاک را در مدت یک ماه و بازی پابجی را در مدت سه ماه مسدود خواهند کرد.
این درحالی است که طالبان در اوایل سال دستور بسته شدن اپلیکیشن تیک‌تاک و بازی آنلاین پابجی را که به گفته آنان سبب گمراهی نسل جوان می‌گردد، صادر کرده بود.
پس از هند و پاکستان، افغانستان سومین کشوری است که این بازی را ممنوع اعلام می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала