کشف و شناسایی "مولکول های آلی" در مریخ

© Photo / NASA/JPL-Caltech/MSSSВертолет Ingenuity на Марсе
Вертолет Ingenuity на Марсе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2022
عضو شوید
مریخ نورد Perseverance ناسا بالاترین غلظت مولکول های آلی را شناسایی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به وب سایت رسمی ناسا، مریخ نوردPerseverance ناسا بالاترین غلظت مولکول های آلی را در نمونه های سنگ شناسایی کرده است. در حالی که قبلاً آثار ارگانیک روی این سیاره یافت شده بود، نمونه‌های جدید از محلی به دست آمده‌اند که رسوبات در دریاچه‌ای قرار داشت که زمانی می‌توانسته محل " حیات" باشد.
در اعلامیه منتشره آمده است: "ما موفق شدیم مواد آلی را در دریاچه دهانه مریخ پیدا کنیم، جایی که مریخ نورد در فوریه 2021 برای جمع آوری نمونه های خاک، که ممکن است حاوی آثاری از حیات باشد، وارد آنجا شد، که همچنین می توانست به درک روند شکل گیری ایده هایی در مورد آب و هوای باستانی و فرآیندهای زمین شناسی در این سیاره کمک می کند.
تصویری از طلوع قمر شارون بر فراز پلوتون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2022
غروب خورشید در مریخ و آسمان در سیارات دیگر
دلتای منطقه مورد مطالعه حدود 3.5 میلیارد سال پیش تشکیل شده است. دستگاه پس از جمع آوری نمونه هایی به عرض حدود یک متر، قسمتی از سطح را صیقل داده و با استفاده از دستگاه SHERLOC در معرض نور فرابنفش قرار داد که تجزیه و تحلیل اولیه وجود مولکول های آلی مربوط به ترکیبات معطر را نشان داد.
چنین ترکیباتی عمدتاً از کربن، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده اند، اما همیشه نمی توانند در طی فرآیندهای بیولوژیکی ایجاد شوند. برای نتیجه گیری نهایی، نمونه ها باید در آزمایشگاه ها تجزیه و تحلیل شوند، که محققان قصد دارند پس از تحویل آنها به زمین در سال 2033 میلادی، آن را اجرایی کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала