پوتین: حرکت به سمت یک جهان چندمرکزی طرفداران بیشتری را به خود جلب می کند

© Sputnik / Sergey Bobylev/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин на саммите Шанхайской организации сотрудничества в Самарканде
Президент РФ Владимир Путин на саммите Шанхайской организации сотрудничества в Самарканде - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2022
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه گفت، که حرکت به سوی جهانی چند مرکزی مبتنی هنجارهای شناخته شده ای جهانی حقوق بین الملل پشتبان های زیادی پیدا خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مراسم اعطای استوارنامه به سفیران خارجی گفت: حرکت به سوی جهانی چندمرکزی مبتنی بر هنجارهای شناخته شده جهانی حقوق بین‌الملل، پشتیبانان بیشتری را به خود جلب می‌کند، همانطور که علاقه فزاینده به کار سازمان همکاری شانگهای نشان می‌دهد.
Президент РФ Владимир Путин и президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время встречи в Сочи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2022
اردوغان: پوتین می خواهد هر چه زودتر آشفتگی اوکراین را پایان دهد
پوتین گفت: "این واقعیت که حرکت به سوی جهان چندقطبی بردار اصلی و راهبردی سیاست جهانی است و در نشست پسین سازمان همکاری شانگهای در سمرقند تایید شد. این بزرگترین ساختار منطقه ای جهان است و کشورهایی که بیش از نیمی از جمعیت جهان در آن زندگی می کنند و یک چهارم تولید ناخالص جهانی در آن ساخته می شود".
پوتین افزود: "کشورهایی که متقاعد شده اند که جهان مدرن باید چند مرکزی باشد و بر اساس هنجارهای عمومی شناخته شده حقوق بین الملل، اصول امنیت برابر و غیرقابل تقسیم، همکاری متقابل محترمانه با نقش هماهنگ کننده مرکزی سازمان ملل متحد باشد، این کشورها سازمان شانگهای را تشکیل می دهند. سازمان همکاری شانگهای این رویکرد حامیان بیشتری را به خود جلب می کند، همانطور که با توجه به علاقه روزافزون به کار سازمان همکاری شانگهای از سوی بسیاری از کشورها و انجمن های بین کشوری مشهود است".
یادآوری می کنیم، که پوتین در نشست سازمان همکاری شانگهای در 15 تا 16 سپتامبر در سمرقند شرکت کرد. در این نشست، ایران یادداشتی برای پیوستن به سازمان همکاری شانگهای امضا کرد. این سازمان همچنین درخواست بلاروس برای عضویت در انجمن را تایید کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала