تنش میان طالبان و مصر منجر به ترک دیپلماتان مصری از کابل شد

© Flickr / John McCabeمصر
مصر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2022
عضو شوید
منابع معتبر در گروه طالبان از ترک کابل از سوی دیپلماتان مصری پس از تنش میان استخبارات طالبان و سفارت مصر در کابل خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منابع شامگاه چهارشنبه ۳۰ سنبله تصریح کردند، که این قضیه برخاسته از نزاع بر سر یک قطعه زمین تحت مالکیت مصر در کابل است.
به گفته آنان، تیم ۱۸ نفری دیپلماتان مصری شامگاه کابل را به قصد امارات متحده عربی ترک کردند و قرار است که نیمه‌های شب به قاهره پایتخت مصر برسند.
بر پایه معلومات، زمینی که گفته می‌شود در گذشته‌ها مالکیت اداره امنیت ملی بود و سپس در اختیار سفارت مصر قرار گرفت، از سوی این سفارت به بریتانیا با پول زیاد کرایه داده شده بود.
آمادگی مصر برای کمک به پروسه صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2018
آمادگی مصر برای کمک به پروسه صلح افغانستان
پس از برگشت طالبان، استخبارات این گروه درخواست کرده بود که این قطعه زمین دوباره در اختیار طالبان قرار گیرد، اما سفارت مصر با آن مخالفت داشت.
تنش بر سر این زمین حدود هفت ماه ادامه داشت و دو طرف نتوانستند که به نتیجه برسند.
هرچند وزارت خارجه طالبان برای حل نزاع تلاش کرده بود، اما اداره استخبارات گفته بود که جنجال سفارت مصر با این اداره است و وزارت خارجه طالبان نباید در آن مداخله کند.
سرانجام پس از ماه‌ها جنجال، سفارت مصر به طالبان اعلام کرد که دیپلمات‌هایش را از کابل بیرون می‌کند.
به گفته این منابع، اداره استخبارات طالبان هم اکنون در تلاش است که با مصر وارد گفت‌وگو شود، اما این تلاش‌ها تاکنون نتیجه نداشته است.
مسئولان گروه طالبان تاکنون به گونه ای رسمی دیدگاه شان را بیان نکرده اند.
یادآوری می کنیم، که پس از برگشت طالبان به قدرت، این گروه برای برقرای ارتباط دیپلماتیک کشورها با افغانستان تلاش زیاد کرده، اما نتیجه‌ای در پی نداشته است.
با این حال، مصر اولین کشوری است که در پی جنجال‌های این چنینی، به بیرون کردن دیپلمات‌هایش از افغانستان اقدام می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала