لاوروف: دونباس، زاپوریژیا و خرسون بر پایه منشور سازمان ملل حق تعیین سرنوشت شان را دارند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи с главой МИД Украины Дмитрием Кулебой в Анталье
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи с главой МИД Украины Дмитрием Кулебой в Анталье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه گفت، که باشنگان مناطق دونباس، زاپوریژیا و خرسون بر پایه منشور سازمان ملل حق تعیین سرنوشت شان را دارند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با مجله امریکایی نیوزویک گفت: باشندگان مناطق جمهور خلق دونتسک، جمهور خلق لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون حق دارند از حق تعیین سرنوشت مطابق با منشور سازمان ملل استفاده کنند، مسکو به انتخاب آنها احترام خواهد گذاشت.
Люди радуются подписанию документов о признании Российской Федерацией Луганской народной республики (ЛНР) и Донецкой народной республики (ДНР) в Донецке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نتایج تحقیقات موسسه کریمه؛ اکثر ساکنان لوهانسک و دونتسک خواستار پیوستن به روسیه اند
وی گفت: "درباره دیگر مناطق اوکراین که از یوغ رژیم نئونازی کیف که شما نام بردید آزاد شده اند، ما از این واقعیت اقتباس می کنیم که باشندگان آنها حق دارند مستقل سرنوشت خود را تعیین کنند. ما تمایل مردم را برای با هم بودن با روسیه می بینیم و بنابراین ما به انتخاب آنها احترام خواهیم گذاشت. در پیوند به تصمیم پیوستن این مناطق در روزهای پسین از سوی رهبران زاپوریژیا، جمهور خلق دونتسک، جمهور خلق لوهانسک و خرسون اعلام شده است و همه آنها حق دارند از حق تعیین سرنوشت مطابق با منشور ملل متحد استفاده کنند".
لاوروف یادآور شد، که اولین کشوری که استقلال جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک را به رسمیت شناخت نه روسیه، بلکه اوستیای جنوبی بود و پس از روسیه، آبخازیا، سوریه و کوریای شمالی نیز این کار را انجام دادند. روسیه استقلال جمهوری های دونباس را در محدوده مرزهایی که در قانون اساسی آنها مشخص شده است به رسمیت شناخت. در واقع، ما در مورد مرزهای اداری مناطق دونتسک و لوهانسک اتحاد جماهیر شوروی پیشین اوکراین صحبت می کنیم".
مقامات جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین ادارات مناطق زاپوریژیا و خرسون تصمیم گرفتند همه پرسی برای پیوستن به روسیه به عنوان تابعیت فدراسیون برگزار کنند. رای گیری در تمامی این مناطق از 23 تا 27 سپتامبر انجام خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала