ووچیچ امکان آغاز درگیری نظامی جهانی را پیشبینی کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiصربستان به دنبال توسعه روابط اقتصادی خود با روسیه است
صربستان به دنبال توسعه روابط اقتصادی خود با روسیه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2022
عضو شوید
ووچیچ رئیس جمهور صربستان امکان دارد درگیری در اوکراین به سطح جهانی مبدل شود.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، امکان وخیم شدن روابط غرب با روسیه و چین و همچنان گسترش درگیری های مسلحانه به سطح جهانی را پیشبینی کرد.
وی افزوده گفت که حدس زدن اینکه رئیس جمهور پوتین به طور عموم چه خواهد گفت دشوار نیست. به نظر من، ما از مرحله یک عملیات نظامی ویژه به یک درگیری نظامی بزرگ نزدیک می شویم و سؤال این است که مرزها چیست و آیا می خواهیم پس از مدتی (شاید یکی دو ماه دیگر) وارد یک درگیری نظامی بزرگ شویم که ما از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون نداشته اند.
Президент РФ Владимир Путин и президент Республики Сербии Александр Вучич во время встречи в Белграде - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2022
ووچیچ: هر نوع تحریم علیه روسیه غیر اخلاقی و بی معنی است
وی افزود: معتقدم جهان در انتظار پیچیده شدن بیشتر روابط غرب و روسیه و همچنین غرب و چین است.
همزمان، چاینا دیلی خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا بدون توجه به نتیجه درگیری بین روسیه و اوکراین، بزرگترین بازنده خواهد بود.
بنابراین، روزنامه نگاران این نشریه تاکید کردند که کشورهای اتحادیه اروپا پیامدهای بحران اوکراین را نه تنها در حوزه اقتصادی و رفاهی، بلکه از نظر جئوپلیتیک نیز احساس خواهند کرد.
این نشریه تاکید می کند که شدت تحریم های اقتصادی برنامه ریزی شده توسط ایالات متحده علیه فدراسیون روسیه بیشتر توسط کشورهایی مانند فرانسه و آلمان احساس خواهد نمود.
وی افزود: ناتو تنها در صورتی وارد جنگ خواهد شد که مسکو تصمیم حمله به یکی از کشورهای عضو این بلوک را بگیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала