آغاز "پریشانی روانی" در اروپا به‌خاطر سوخت زیستی

© Sputnik / Evgeniy Epanchintsev /  مراجعه به بانک تصاویر Сотрудник демонстрирует продукцию завода по производству древесных топливных гранул в Забайкалье
Сотрудник демонстрирует продукцию завода по производству древесных топливных гранул в Забайкалье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2022
عضو شوید
روزنامه اسپانیایی لا ونگوردیا، می‌نویسد، به دلیل بحران انرژی در اروپا، یک "پریشانی روانی" در اطراف گلوله‌های سوختی (سوخت‌گلوله) آغاز شده است، مانند دستمال توالت که در آغاز همه‌گیری کووید-19 شده بود.
به گزارش اسپوتنیک، همانطور که این روزنامه اشاره می‌کند، سوخت زیستی به سرعت وارد بازار می‌شود، که در آن قیمت برق، فرآورده های نفتی و گاز به طور بی وقفه در حال افزایش است. این روزنامه خاطر نشان می‌کند: "در این بخش ادعا می‌شود که در حال حاضر همان پریشانی روانی در اطراف گلوله‌ها (سوخت‌گلوله) وجود دارد که در اطراف دستمال توالت در ماه های اول همه‌گیری وجود داشت.
به گفته "خاویر دیاز" رئیس‌ رصدخانه زیست توده AVEBIOM، قبل از بحران انرژی، مشتریان معمولاً سفارش های خود را در اکتوبر یا نوامبر آغاز می‌کردند و پس از آن با تمام شدن گلوله‌ها، آنها به همان اندازه که نیاز داشتند، دوباره خریداری می‌کردند. وی گفت: اکنون مشتریان می‌خواهند تمام سوخت‌های زیستی را که فکر می‌کنند برای گذراندن زمستان به آن نیاز دارند، خریداری کنند، قبلا همچو چیزی اتفاق نیفتاده بود.
دیاز می گوید: در نتیجه، تولیدکنندگان گندله گاهی اوقات نمی‌توانند با چنین تقاضایی کنار بیایند. این وضعیت با این واقعیت تشدید می‌شود که امسال بسیاری از شرکت‌ها ذخایر گلوله را در ماه‌های تابستان به کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا و آلمان صادر کردند، جایی که "پریشانی روانی ناشی از ترس از بدون سوخت ماندن در زمستان حتی بیشتر از اسپانیا است.
بنابراین تقاضا در بازار داخلی برای گندله 40 تا 50 درصد افزایش یافت و فروش اجاق گاز و بویلرها نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است. در عین حال، هزینه یک بورجی 15 کیلو گرامی گلوله اکنون حدود 9 یورو است که دو برابر سال گذشته 4.4 یورو گران است.
تشدید رقابت در بازار گاز . ایران شکست نمی خورد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2022
اروپا تشنه گاز روسیه خواهد شد
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه برای آزادسازی دونباس، کشورهای غربی تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کردند. این امر اروپا را در یک بحران اقتصادی و انرژی فرو برد و منجر به افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала