فشار قدرت های غربی بر پاکستان به خاطر اقدام در برابر مسعود اظهر

© AP Photo / Athar HussainThis Jan.22, 2000 File photo shows Maulana Masood Azhar, founder of a major Islamic militant group, Jaish-e-Mohammad whose militants are fighting against Indian troops in Indian-held Kashmir, was arrested by Pakistan's authorites on Monday in Punjab province
This Jan.22, 2000 File photo shows Maulana Masood Azhar, founder of a major Islamic militant group, Jaish-e-Mohammad whose militants are fighting against Indian troops in Indian-held Kashmir, was arrested by Pakistan's authorites on Monday in Punjab province - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2022
عضو شوید
در آستانه نشست گروه اقدام مالی در پاریس، پاکستان برای اقدام در برابر رهبر جیش محمد زیر فشار قرار دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، پاکستان مدعی است که اظهر در افغانستان پنهان شده است. اما، یک مقام هندی به هندوستان تایمز گفت که طرح این مساله می‌تواند یک شگرد پاکستان برای کاهش فشارهای بین المللی باشد.
پاکستان در لیست خاکستری گروه اقدام مالی است که یک سازمان رسمی بین المللی برای مبارزه با پولشویی است. این کشور به علت عدم مبارزه با منابع تمویل مالی گروه های تروریستی از سال ۲۰۱۸ در این لیست قرار دارد.
عدم اقدام جدی می‌تواند این کشور را در لیست سیاه این سازمان قرار دهد که صدمه بزرگی به سیستم مالی و بانکی این کشور وارد خواهد کرد.
پاکستان اخیراً ادعا کرد که مسعود اظهر در شرق افغانستان مخفی شده است. اما، طالبان این ادعای حکومت پاکستان را رد کرده است.
This Jan.22, 2000 File photo shows Maulana Masood Azhar, founder of a major Islamic militant group, Jaish-e-Mohammad whose militants are fighting against Indian troops in Indian-held Kashmir, was arrested by Pakistan's authorites on Monday in Punjab province - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2022
طالبان: رهبر جیش محمد در افغانستان نه بلکه در پاکستان است
برخی منابع به این روزنامه گفتند که با توجه به موجودیت پایگاه‌های آموزشی جیش محمد، سازمان تروریستی در لیست سیاه سازمان ملل، در شرق افغانستان، احتمالا اظهر در این کشور حضور دارد.
سازمان ملل تخمین زده است که نزدیک به ۲ هزار جنگجوی جیش محمد در صفوف طالبان قرار دارند و در سال‌های گذشته در کنار این گروه جنگیده اند.
با این حال، به نظر می‌آید که دستکم برخی از مقامات هندی نسبت به ادعای بودن اظهر در افغانستان شک دارند.
یک مقام هندی به هندوستان تایمز گفت که هنوز با قطعیت نمی‌توان گفت که "آیا او واقعاً در افغانستان حضور دارد یا یک حرکت پاکستان برای کاهش فشارهای بین المللی است."
کشورهای غربی در آستانه نشست گروه اقدام مالی در پاریس در ۱۸ اکتوبر، خواستار اقدام پاکستان علیه اظهر شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала