انتقاد شدید سفیر روسیه به اتهامات منتشر شده توسط رسانه‌های جاپانی علیه مسکو

© Fotolia / Tupungatoچاپان
چاپان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2022
عضو شوید
میخائیل گالوزین، سفیر روسیه در توکیو از رسانه‌های جاپانی به دلیل اتهامات "هسته‌ای" به شدت انتقاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سفیر روسیه در توکیو به شدت از انتقادات تند رسانه‌های محلی انتقاد کرد، که باز هم "تلقینات متعدد" در مورد احتمال استفاده مسکو از سلاح‌ های هسته‌ای به دلیل عملیات ویژه در اوکراین دوباره ظاهر شد.
در بیانیۀ سفیر روسیه که در صفحات مجازی سفارت منتشر شده، آمده است: تلقینات متعددی در رسانه‌های جاپانی دوباره درباره روسیه منتشر شده است که گفته می‌شود که احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای در ارتباط با عملیات ویژه نظامی در اوکراین وجود دارد. یادآور می‌شویم که موضع اصولی روسیه این است که جنگ هسته‌ای غیر قابل قبول است.
گالوزین خاطرنشان کرد که این روسیه بود که در ابتدای سال بیانیه مشترکی از سوی رهبران پنج قدرت هسته‌ای منبی بر جلوگیری از جنگ هسته‌ای و مسابقه تسلیحات ارائه کرد که می‌گفت در چنین جنگی هیچ برنده‌ای وجود ندارد، بنابراین هرگز نباید آغاز شود.
سفیر بار دیگر شرایط استفاده احتمالی از تسلیحات هسته‌ای را برشمرد و تاکید کرد که این نشریات "تفسیر نادرستی از تصمیم رئیس‌جمهور روسیه در 27 فبروری سال جاری برای انتقال موقت نیروهای بازدارنده ارتش روسیه به حالت آماده باش را نشان می‌دهند".
این دیپلمات روس گفت: در عین حال، به نظر می‌رسد که مقامات و روزنامه نگاران جاپانی فراموش کرده اند که چه کسی و کجا اولین بار از کلاهک‌ هسته‌ای در درگیری های مسلحانه استفاده کرد و کدام یک از قدرت های جهانی تجربه استفاده از انواع سلاح‌های کشتار جمعی را دارد، شگفت انگیز است.
همانطور که گالوزین یادآوری می‌حند، این ایالات متحده تنها کشوری در جهان است که سلاح‌ های هسته‌ای را در خارج از قلمرو خود مستقر می‌کند.
سفیر تاکید کرد: برخلاف معاهده ان پی تی، واشنگتن با متحدانش در ائتلاف آتلانتیک شمالی ماموریت‌های هسته‌ای به اصطلاح را انجام می دهد و ارتش ناتو را از کشورهای غیرهسته‌ای در کار با این سلاح ها آموزش می دهد و یکی از سناریوهای چنین "آموزشی" استفاده از آن علیه روسیه است.
وی همچنین خاطرنشان کرد که عجیب است "شنیدن اتهامات "هسته‌ای" علیه روسیه از سوی جاپان، که همانطور که مشخص است، در سیاست امنیتی خود نه بر چیزی، بلکه به "چتر هسته‌ای" امریکا متکی است و دائماً به قدرت و قابلیت اطمینان خود اهمیت می‌دهد.
روز چهارشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در بیانیه خطاب به شهروندان گفت که غرب در سیاست ضد روسی خود و همچنین تهدیدهای مداوم علیه روسیه از همه حدود فراتر رفته است. به گفته وی، غرب به ارعاب هسته‌ای و تهدید به استفاده از سلاح های کشتار جمعی علیه روسیه دست زده است. او به غرب یادآوری کرد که تسلیحات روسیه در چند زمینه از تسلیحات دیگر کشورها برتر است و به کسانی که سعی در باج گیری از مسکو با سلاح های هسته ای دارند هشدار داد که باد می تواند به سوی آنها بوزد.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین پیشتر به پرسشی درباره امکان استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین پاسخ داد که همه چیز در دکترین هسته‌ای این کشور مشخص شده است.
تنها نمونه در تاریخ بشر از استفاده رزمی از سلاح های هسته‌ای بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی است که توسط امریکا در اگست سال 1945 میلادی انجام شد. از انفجار اتمی و پیامدهای آن در هیروشیما، از جمعیت 350000 نفری، 140000 نفر جان باختند و تعداد قربانیان در ناکازاکی، 74000 نفر بود. اکثریت قریب به اتفاق قربانیان بمباران اتمی غیرنظامیان بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала