مدودچوک از اسارت آزاد شد

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر Лидер движения "Украинский выбор" Виктор Медведчук
Лидер движения Украинский выбор Виктор Медведчук - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2022
عضو شوید
ویکتور مدودچوک از قید اوکراین آزاد شد.
به گزارش اسپوتنیک، دنیس پوشیلین رئیس جمهوری خلق دونتسک از آزادی ویکتور مدودچوک، سیاستمدار مخالف اوکراینی از اسارت خبر داد.
وی گفت که فرمانی را امضا کرد که در نتیجه آن 56 نفر از جمله 55 پرسنل نظامی توسط کی‌یف آزاد شدند. 215 نفر به طرف اوکراینی تحویل داده شدند.
وی افزود: ویکتور مدودچوک از اسارت آزاد شد. پیش چشمانم، در چارچوب مذاکرات مینسک، خارج از آن، با مشارکت ویکتور مدودچوک، بیش از هزار نفر از بچه های ما آزاد شدند که که با توجه به شرایطی که در آن نگهداری می شدند به سادگی زنده نمی مانند - در واقع پشت دیوارها گشتاپو هستند.
یادآور می‌شود سازمان امنیت اوکراین در ماه اپریل امسال از بازداشت ویکتور مدودچوک نماینده پارلمان اوکراین به دستور ولودیمیر زلنسکی خبر داد. 8 اکتوبر سال 2021، نهادهای انتظامی اوکراین مدودچوک را به خیانت به دولت و کمک به تروریسم متهم کردند. به ادعای سازمان امنیت اوکراین ، مدودچوک در سال 2014 با تبانی با رهبری عالی اوکراین، تامین زغال سنگ را از قلمرو دونباس که تحت کنترول کی‌یف نیست، سازماندهی کرده است. خود مدودچوک اظهار داشت که پرونده‌های جنایی گشوده شده علیه خود را آزار و اذیت و ستمگری سیاسی می‌داند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала