تاسف وزیر خارجه پاکستان از بسته ماندن مکاتب دخترانه در افغانستان

© Photo / MOFA Pakistan / Bilawal Bhutto ZardariBilawal Bhutto Zardari, Pakistan's Foreign Minister
Bilawal Bhutto Zardari, Pakistan's Foreign Minister - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2022
عضو شوید
بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان از تصمیم امارت اسلامی برای بستن مکتب‌های متوسطه و لیسه‌های دختران ابراز تاسف کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، بلاول بوتو زرداری به تازگی در گفتگو با تلویزیون "24 فرانسه" می‌گوید که طالبان بر تعهداتش عمل نکرده است، از همین رو تا اکنون از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است.
وی، گفت: "فکر می‌کنم که اگر این توقعات برآورده شوند به مسوولان رژیم کنونی افغانستان کمک خواهند کرد تا بتوانند به رسمیت شناخته شوند. یکی از این توقعات آموزش بانوان است که باید به دختران اجازه رفتن به مکتب داده شود".
اما سخنگوی طالبان در واکنش به این گفته‌های وزیر خارجه پاکستان، می‌گوید که افغانستان شرایط جامعه جهانی را برای به رسمیت شناخته شدن برآورده کرده است.
ذبیح الله مجاهد، سخنگویی طالبان، گفت: "این شرط رسمیت شناختن نیست و آن شرط‌ها که برای رسمیت شناختن یک حکومت در سطح جهان موجود است ما پوره کردیم. بنآ این صحبت‌ها نادرست است که کسی می‌گوید ما آن شرایط را پوره نه کردیم".
شماری از آگاهان سیاسی به این باور استند که شماری از تعهدات توافقنامه دوحه از سوی طالبان و امریکا نقض شده اند.
здание МИД Ирана  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2022
تشکیل دولت فراگیر در افغانستان خواست مشترک ایران و پاکستان
ایجاد حکومت فراگیر، رعایت حقوق بشر به ویژه حقوق بانوان و دختران و استفاده نشدن از خاک افغانستان در برابر کشورهای دیگر از مهم‌ترین شرط‌های جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن افغانستان شمرده می‌شوند.
ایجاد حکومت فراگیر، رعایت حقوق بشر به ویژه حقوق بانوان و دختران و استفاده نشدن از خاک افغانستان در برابر کشور های دیگر از مهم ترین شرط های جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن افغانستان شمرده می شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала