دو متحد غیرقابل اعتماد ایالات متحده

© Photo / U.S. Marine Corps / Cpl. Yvonna GuyetteМорские пехотинцы США во время совместных учений НАТО BALTOPS 22 в Устке, Польша
Морские пехотинцы США во время совместных учений НАТО BALTOPS 22 в Устке, Польша - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2022
عضو شوید
براساس گزارش مقالۀ گلوبال تایمز که توسط پورتال پورتال چاینا میلیتاری به زبان انگلیسی ترجمه شده است، ایالات متحده امریکا در حال از دست دادن موقعیت‌ رهبری خود در اروپا و منطقه آسیا و اقیانوسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، نویسنده این مقاله معتقد است که "امروزه روابط بین‌الملل در حال تغییر به سمت جهانی شدن و دموکراتیزه شدن است. این به کشورهایی مانند آلمان یا جاپان فرصتی می‌دهد تا به وضعیت جدید و استقلال استراتژیک دست یابند".
به عقیده وی، موقعیت مسلط واشنگتن بر صحنه جهانی به تدریج در حال نابودی است، تنها تلاش ‌های کاخ سفید برای "تجمع غرب" در پس زمینه بحران های بین‌المللی، مانع از "سرنگونی امریکا در نهایت به سراشیبی" می‌شود.
در عین حال، متحدان دیروز آمادگی خود را برای خروج از سایه "ابر قدرت" و تحقق جاه طلبی‌های خود نشان می‌دهند. با این حال، این رویدادها منجر به اختلالات ساختاری جدید در زمینه بین‌المللی و نظم پس از جنگ جهانی دوم خواهد شد.
هفته گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سمرقند در اجلاس سازمان همکاری شانگهای با شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین گفتگو کرد. رهبر روسیه از تلاش‌های غرب برای ایجاد دنیای تک قطبی انتقاد کرد که برای اکثریب قریب به اتفاق کشورهای جهان کاملا غیرقابل قبول است. و همتای چینی وی خاطرنشان کرد که پکن همراه با مسکو آماده است تا نمونه‌ای از یک قدرت جهانی مسوول باشد و جهان را در مسیر توسعه پایدار و مثبت قرار دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала