- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

کارشناسان درمورد همه‌پرسی: با الحاق دنبس به روسیه روند عملیات ویژه و تاریخ جهان تغییر می‌کند

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر Праздничное шествие, посвященное 5-й годовщине Общекрымского референдума 2014 года и воссоединения Крыма с Россией, на одной из улиц в Симферополе
Праздничное шествие, посвященное 5-й годовщине Общекрымского референдума 2014 года и воссоединения Крыма с Россией, на одной из улиц в Симферополе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2022
عضو شوید
کارشناسان از کشورهای مختلف اهمیت همه پرسی‌ها را در این مناطق تجزیه و تحلیل کردند.
به گزارش اسپوتنیک، ایلوزیو برتولازی، خبرنگار مکسیکویی که درحال حاضر در دونتسک به سر میبرد، در مورد این انتخابات گفت: "پیوستن به تشکیل روسیه، آروزی مردم دونتسک است که از سال 2014 انتظار آن را دارند. ماه‌هاست که سلاح‌های ناتو و اوکراینی مردم را در دونتسک هدف قرار میدهند، هر روز مردم می‌میرند."
ازسوی هم دوشان پروروکوویچ، کارشناس مسائل سیاسی، اهل صربستان، می گوید که روسیه دیگر در چارچوب نظامی که غرب تعیین کرده است بازی نمی‌کند: " نظم موجود که غرب در اوایل دهه 1990 تعیین کرد، بازی نمی کند. این امر نظم جهان را تغیر میدهد، و این یکی از دلایلی است که او از حمایت بخش غیرغربی جهان برخوردار است. این تنظیم قوانین جدید بازی است که غرب باید آن را بپذیرد."
اومیدو اواندیت، رهبر "ایتالیای واحد"، همچنان درباره الحاق جمهوری های لوهانسک و دونتسک و مناطق دیگر اظهار نظر کرد: " آنچه ما شاهد آن هستیم، یک صفحه مهمی در تاریخ اروپا خواهد بود. رژیم کی‌یف راه تروریسم عمدی را انتخاب کرده است. مردم دونتسک آزادی را با خون کسب می کنند. من مطمئن هستم که همه اهداف به دست خواهد آمد. برای روس ها بسیار مهم خواهد بود که آرامش، کنترل خود و شجاعت را حفظ کنند که همیشه آنها را متمایز کرده اند."
ساعات پیش در جمهوری خلق دنبس، خرسون و زاپروژیا، همه پرسی آغاز شد و مردم به صندوق های رای رفته اند.
مارتین رودریگز، سیاستمدار ارجنتینی هم مفکوره خود را با خبرنگار اسپوتنیک، شریک کرد: " پوتین واشنگتن، لندن و اتحادیه اروپا را بازیگران اصلی معرفی کرده است و اوکراین در این سناریو تنها صحنه است. در صورت پیوستن به روسیه، حمله اوکراین به این سرزمین یک واکنش دیگر را ایجاد خواهد کرد، زیرا خط سرخ عبور می شود."
یک تاریخ شناس ترکیه هم گفت که روند عملیات ویژه روسیه با پیوستن این جمهوری ها تغییر خواهد کرد، درست مانند قضیه کریمه.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала