اعلام جنگ یک فرمانده دیگر گروه طالبان با این گروه در بدخشان

© @https://twitter.comغرق شدن هشت نفر در بدخشان در پی واژگون شدن یک موتر در «دریای پنج»
غرق شدن هشت نفر در بدخشان در پی واژگون شدن یک موتر در «دریای پنج»  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2022
عضو شوید
یک فرمانده گروه طالبان در بدخشان ‌ با ۷۰ فرد مسلح اش در برابر این گروه اعلام جنگ کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، منابع محلی در بدخشان می‌گویند، که یک فرمانده نظامی طالبان با ۷۰ نفر از زیردستانش در برابر این گروه جبهه جنگی ایجاد کرده است.
یک منبع گفت، که این فرمانده طالبان مجاهد نام دارد و از فیض‌آباد، مرکز بدخشان به زادگاهش در ولسوالی یفتل رفته و در کوه‌های این ولسوالی مستقر شده است.
بعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2022
سومین روز درگیری میان طالبان و مقاومتگران در بدخشان
معزالدین احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان این موضوع را تأیید می‌کند و می‌گوید، که "یک نزاع جزئی" میان نیروهای این گروه پیش آمده و به‌زودی حل خواهد شد.
مولوی عبدالتواب جواد، ولسوال طالبان در یفتل نیز می‌گوید، که یکی از نظامیان این گروه به‌نام مجاهد با تعدادی از افراد مسلح دیگر، به‌دلیل نارضایتی، به‌کوه‌ها رفته است.
او شمار جنگ‌جویان این فرمانده را ۱۰ تا ۱۵ نفر خواند و گفت که فرماندهان طالبان در بدخشان، برای حل تنش به یفتل آمده‌اند؛ اما به‌گفته‌ او، تاکنون این گفت‌وگو نتیجه نداده است. او درگیری میان طالبان و فرمانده ناراضی این گروه را رد کرد.
یک منبع از ولسوالی یفتل پایان که خواست نامش ذکر نشود، به روزنامه اطلاعات روز گفته است، که مجاهد ده‌ها میل سلاح سبک و سنگین و مهمات را نیز از یک قرارگاه نظامی طالبان‌ در حومه شهر فیض‌آباد باخود برده‌ است.
مسئولان محلی طالبان نیز تأیید می‌کنند، که فرمانده ناراضی این گروه مقداری از سلاح و مهمات را با خود برده‌ است.
یادآوری می کنیم، که این دومین گروهی از جنگ‌جویان طالبان در بدخشان است که در کم‌تر از یک‌ ماه در برابر این گروه موضع‌گیری می‌کند.
پیش از این، فرمانده شریف در ولسوالی کران‌ومنجان علیه طالبان اعلام جنگ کرده بود و در درگیری با این گروه به طالبان تلفات نیز وارد کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала