دومین روزهمه پرسی پیوستن به روسیه در لوهانسک آغاز شد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر همه پرسی در جمهوری خلق لوهانسک
همه پرسی در جمهوری خلق لوهانسک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2022
عضو شوید
رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری خلق لوهانسک از آغاز دومین روز همه پرسی در این جمهوری خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، یلنا کراوچنکو، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری خلق لوهانسک امروز شنبه (24 سپتمبر) به خبرنگاران گفت: دومین روز همه پرسی در این جمهوری آغاز شد.
کراوچنکو گفت: "امروز همه 461 شعبه رأی‌گیری ما باز هستند ورأی‌گیری امروز هم ادامه دارد."
همه پرسی درباره موضوع پیوستن به روسیه از صبح روز گذشته در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین در مناطق خرسون و زاپوروژیه آغاز شده است . رای گیری به مدت پنج روز تا 27 سپتامبر ادامه خواهد داشت.
فرخوان برگزاری فوری همه‌پرسی به ابتکار محافل و حلقات اجتماعی به مقامات این مناطق صورت گرفت. به گفته نمایندگان این جمهوری ها ، پیوستن مناطق به روسیه باعث امنیت سرزمین های آنها و احیای عدالت تاریخی خواهد شد. به نظر آنها، این تصمیم در چارچوب اقدامات تروریستی مداوم توسط رژیم ملی‌گرای کی‌یف و اعضای ناتو، که برای کشتن غیرنظامیان سلاح تهیه می‌کنند، ضروری است.
ولادیمیر پوتین وعده داد که مسکو از تصمیم ساکنان مناطق آزاد شده حمایت خواهد کرد.
لازم به ذکر است که نظرسنجی انجام شده نشان داده است که اکثریت قریب به اتفاق ساکنان دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپروژیه از پیوستن به روسیه حمایت می‌کنند: 94 درصد از مردم دونتسک، از آمادگی خود برای شرکت در همه پرسی به نفع پیوستن به روسیه صحبت کردند. در منطقه لوهانسک 93 درصد از شهروندان بالغ از این گزینه حمایت کردند، در منطقه زاپروژیه 87 درصد شهروندان آماده حمایت از این موضوع بوده و در منطقه خرسون نیز 80 درصد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала